10 vragen aan trainer Arjan Keuken vv Bruchterveld 1

1. Iedereen kent je nu wel van gezicht, maar wie is Arjan Keuken….? Arjan Keuken is 34 jaar oud. Getrouwd met Alina en vader van twee zonen Tygo en Stan. Ik woon in Gramsbergen en werk bij ABN AMRO Verzekeringen in Zwolle.Mijn gehele voetbalcarrière heb ik gevoetbald bij SV Gramsbergen, waarvan 9 jaar in het eerste. Wegens knieklachten moest ik mijn voetbalschoenen aan de wilgen hangen en ben ik het trainersvak ingerold. Na vier jaar bij SV Gramsbergen trainer te zijn geweest en mijn trainer/coach III en trainer/coach II diploma te hebben gehaald. Ben ik naar Vroomshoopse Boys gegaan.
  1. Je vorige job was trainer bij Vroomshoopse Boys B1, is Bruchterveld 1 dan een logische stap?Wanneer je er op papier (rangorde) naar kijkt, niet logisch. Tussen B1 trainer en hoofdtrainer liggen nog een aantal stappen zoals A1/2e. Voor mij persoonlijk is het wel een logische stap. Na mijn cursus voor TCII en mijn ervaring als assistent bij SV Gramsbergen was het voor mij duidelijk dat hier mijn ambities liggen.
  1. Je bent nu een aantal weken aan het werk bij de club, wat zijn je indrukken? Mijn eerste indrukken zijn positief. Afspraak is afspraak, er hangt een fijne sfeer, er zijn korte lijnen en positieve clubmensen zorgen ervoor dat het prettig werken is. Nu het kunstgrasveld met LED verlichting ook gereed is, zijn de faciliteiten ook optimaal.
  1. Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken behalve een potje voetbal? Voor zeer weinig zaken. Laat mij maar lekker slapen ’s nachts.
  1. Bruchterveld degradeerde vorig seizoen, wat dacht je toen, heb ik net getekend en dan…? Toen ik tekende had ik er vertrouwen in dat Bruchterveld zich zou handhaven. Natuurlijk wel in mijn achterhoofd gehouden dat dit ook anders zou kunnen lopen. Op het moment dat het ook definitief werd vond ik het jammer. Echter had ik er geen invloed op waardoor je de situatie moet accepteren zoals deze is.Het biedt namelijk ook weer perspectieven. Waar ik graag mee aan de slag ben gegaan.
  1. “Bin ie die stroatversiering in Grambarg’n ok wel iens zat”…? Nee! Grambarg’n zit namelijk in mien DNA. Ie wordt de met oppe-voed.
  1. Bruchterveld speelt nu 4e klasse, wat is je opdracht, heb je doelstellingen voor dit seizoen?Verjongen van de selectie, spelers laten ontwikkelen, mee doen om te promoveren en aanvallend voetbal spelen.
  1. Ligt het Nederlandse voetbal nu echt zo op z’n gat of is het een dipje…?Mooie vraag. Ik denk dat wij niet meer in de buurt zullen komen van de grootmachten Engeland, Duitsland of Spanje. Het is niet te doen om met dergelijke bedragen te concurreren. We zullen altijd talenten blijven voort brengen maar meedoen in de Champions League of Europa League met een Nederlandse club is geweest. Hopelijk krijg ik hier ongelijk in. Het is te hopen dat deze talenten het zo goed doen bij hun club, zodat we met Oranje nog eens een succes kunnen boeken.
  1. Korte reactie op volgende items:
  • Danny Blind, wordt in de steek gelaten.
  • Kunstgras, gaat ons verder brengen in de voetbal ontwikkeling.
  • Ziyech, klasbak! Dat hij pas op het laatste moment verkocht is?!
  • Zaalvoetbal, Protos Weering toernooi is fantastisch om mee te maken! Als speler en supporter.
  • Spelregel aanpassingen, zijn noodzakelijk. Zo snel mogelijk de videoscheidsrechter invoeren.
  • Bruchterveld fijne club!
  1. Wil je nog ergens op terug komen, kan nu nog?                                                                                           Nee haha.

Arjan bedankt voor je antwoorden heel veel succes gewenst bij vv Bruchterveld….!!