Op zaterdag 28 september was het alweer de derde competitiewedstrijd van dit seizoen die we moesten spelen. Dit keer was de tegenstander Voorwaarts uit Westerhaar.

Bruchterveld en Voorwaarts begonnen de wedstrijd stek maar na enkele minuten kwam Voorwaarts op 0-1.\Bruchterveld begon direct de druk op te voeren en dit resulteerde in een enorme kans voor Steyn ter Maar ( Arjen Robben), 1 op 1 met de keeper.

Helaas voorkwam de keeper de 1-1. Vele ouders en toeschouwers kregen waarschijnlijk een flashback naar de verloren WK finale in 2010…..

De volgende poging werd uitstekend benut door Steyn waarmee de tussenstand 1-1 was. Dit was tevens de ruststand.

Na bemoedigende woorden van de trainer dat alles nog mogelijk was en de bal rond is werd de tweede helft weer vol energie begonnen. Voorwaarts benutte de kansen goed waardoor het na 5 minuten 1-3 op het scorebord stond.Bruchterveld liet zich niet kisten en via een dribbel van Joas ( Nicolas Tagliofico) werd de keeper door de benen gespeeld….., 2-3. Via het stabiele middenveld die bestond uit Tijs, Stijn en hendry werd de bal weer doorgegeven aan Steyn, die koelbloedig afrondde 3-3.Keeper Niek heeft lang het gelijke spel vast kunnen houden maar Voorwaarts hield het hoofd koel en waarschijnlijk door de ervarenheid van deze ploeg werd het gelijke spel snel omgebogen. De eindstand 3-5.

Na afloop gaf de trainer in een interview aan dat progressie zichtbaar is en de eerste overwinning niet lang op zich zal laten wachten. Ook gaf hij aaneen aantal belangrijke spelers te moeten missen i.v.m. blessures en privé gerelateerde verplichtingen.

Groet Richard Hugen.