ON Almelo O19/2 – vv Bruchterveld O-19-1  0-7

Vandaag zonder leider André , en ook zonder de geblesseerden Jesse G. en Boaz, Jesse enkelkwetsuur en Boaz bleek na de warming up nog steeds last te hebben van zijn lies, even lastig jongens snel weer aansluiten hoop ik, wederom versterking opgetrommeld vanuit O-17, beiden lieten nogmaals zien moeiteloos mee te kunnen wanneer het op voetballen aankomt. Dank maar weer…!

Met een aantal aanpassingen in de opstelling kon de wedstrijd beginnen onder de prima leiding van scheidsrechter van Rijn.

Bruchterveld liet gelijk zien waar het voor gekomen was, 3 punten en een goede wedstrijd op het nepgras neerleggen, na exact 1 minuut en 12 seconden lag de bal al in het ON –netje, mooie lange voorzet werd “teegndroads in ekopt” hopsakee 0-1, alle meegekomen supporters ( waarvoor dank..!) gaan d’r maar eens goed voor staan dit beloofd wat.

Maar die tweede goal wil niet vallen, door verschillende oorzaken hapert de Onder-19 machine wat….. tja in dit soort gevallen grijp je terug op wat ons aller voorbeeld JC al eens quote:

“Het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen.”

Je moet het wel een keer of 3 lezen voordat je ziet wat er staat, even op je in laten werken en dan begint het langzaam te dagen, wij moeten ON laten doen waar ze goed in zijn en dat is, met alle respect, niet zo goed voetballen zodat wij kunnen laten zien hoe goed we soms kunnen zijn en daarmee de wedstrijd kunnen bepalen.

Vlak voor rust nog even een opstootje in het veld onze spits krijgt een beuk zonder dat er een bal in de buurt is reageert daar op en dat is net wat de scheidsrechter ziet, Bruchterveld laat dan even zien dat er, naast talent, ook genoeg testosteron in de ploeg zit en springt d’r bovenop. De scheidsrechter lost het goed op door beide mannen even te laten afkoelen en de wedstrijd 10 tegen 10 te laten hervatten.

Vlak voor rust maken we na een goede aanval toch nog even die belangrijke 0-2, lekkuuur zo net voor de thee….., die er niet was trouwens.

Hans geeft in de rust goed aan waar het aan schort, elke speler krijgt te horen wat ie goed doet, de gesprekjes zijn kort…., mannen het kan veel beter als we doen waar we goed in zijn en dat is in de bal komen, kaatsen, bewegen, onderweg zijn, zo af en toe wat loze meters maken voor je ploeggenoot, en open staan zodat je weet waar die knikker heen moet alvorens je em krijgt, dan gaat het allemaal een heeeel stuk sneller.

In het tweede bedrijf weer prima spel, doelpunten “um oen fikk’n bei’j of te likk’n soms” goede combinaties helemaal vrij voor de goal, top boys, we maken er nog 5 en laten zien waarom wij nu op plek twee staan, top.

Dit is een mooi aanloopje voor de komende weken waar ons nog een aantal mooie tegenstanders wachten, komende zaterdag DTC ( Dinkelland Tilligte combinatie) om 12:00 uur trappen we dan af, u kunt dan om 12:45 uur lunchen in de kantine, geweldig toch..? Allemaal mogelijk gemaakt door ons mooie cluppie vv Bruchterveld…!!