Onder-19 pakt 4 punten uit 2 wedstrijden

Afgelopen week speelde O19 op woensdag een inhaalwedstrijd tegen ASV”57 uit Aadorp.

De eerste helft was het voor de Tricolore’s wat aftasten, geen verkeerde tegenstander die ook wel durfde te voetballen.

We zaten aardig in de wedstrijd maar wisten weinig voor de goal te komen, de tweede helft ging een stuk beter, geholpen door de, overigens prima,  keeper van ASV die bal uit de hoek wou tikken maar blijkbaar was dat ding, ondanks de kou,  verrekte heet want hij grabbelde de bal in eigen doel.

Dit was voor ons gelijk ook het moment om meer gas te geven en dat lukte prima, goede tweede helft werd op het nepgras neergelegd Ondanks het frisse weer veel publiek langs de kant, die volgens mij best een leuk potje hebben gezien..!

Eindstand 3-0

Zaterdag tegen VMC een combinatie van Vasse en Manderveen, grote keerls, veel lengte en met de juiste wedstrijdmentaliteit, wat een paar knuppels d’r bij… poeh..!

Bruchterveld zette daar in de eerste weinig tegenover, nee eigenlijk helemaal niks, niet meegaan in die hotse knotse voetbal maar ook zeker niet proberen rond te tikken wat we juist zo goed kunnen. Met achterstand de kleedkamer in, als je zo weinig energie in zo’n wedstrijd stopt kump d’r ok niks uut…! Wellicht ook wat onderschatting….?

Hans en André wisten de koppies weer in de juiste richting in te krijgen, we voetbalden de tweede helft een stuk beter, nee nog niet  echt goed maar d’r werd weer gewerkt en geknokt.

We scoren die Anschlusstreffer 1-2 gelijk ook de 2-2, meegekomen ouders, een aantal met  een druppel aan de neus, beginnen er weer in te geloven. De vooraf bewierookte scheidsrechter ziet de tweede helft allemachtig veel door de vingers, links en rechts vliegen de stukken in het rond, met wat meer autoi,,, he autorari,…. hé als ie wat meer de baas zou zijn was het een stuk makkelijker geweest voor hem en spelers…! Je hebt een fluit in de hand blaas er dan ook op als het nodig is.

We maken uit een vrije trap de verdiende 2-3, nou het komt nog goed zeiden we tegen elkaar…, maar vanuit een spelhervatting krijgen we nog kinderlijk de 3-3 om de koude oortjes, verdorie niet veel tijd meer, kom op Bruchterveld probeer het nog maar…. tevergeefs de scheids fluit nu wel duidelijk tis afgelopen….hmmmmm!!

Moralie van het verhalie…?

Te weinig energie in de wedstrijd gestopt, met name de eerste helft, wat je d’r in stopt krijg je ook vaak terug, met minimale inzet geen maximaal resultaat jongens, er zal op elke plek harder geknokt moeten worden want daar begint het mee. Altijd terugvallen op je motivatie en inzet, …en als je dan ook nog in vorm bent…tja dan spelen we elke tegenstander op een hoop…!

Zaterdag a.s. om 12: 00 thuis tegen Excelsior 31 zorg dat we die batterij goed opladen deze week en direct vanaf het begin doen waar we in Vasse mee geëindigd zijn…!!!