Onder-19 wint in Wierden

Afgelopen zaterdag speelden de mannen van Hans, André en Freddy hun laatste wedstrijd in de najaarsreeks, om 15:15 moest men aftrappen tegen Juventa “12 ( combi van sv Omhoog en vv Wierden) op een mooi hoofdveld met de lampies aan.

Bruchterveld speelde wel een aardige eerste helft, veel op de helft van de tegenstander met links en rechts wat kansjes, het veldspel was prima, nog wel te vaak achteruit omdat we op het middenveld onvoldoende “opengedraaid” stonden in plaats van met de neus half naar voren zodat je de oplossing vooruit kan zien en de snelheid erin kan houden, nu had Juventa vaak de tijd zich weer achter de bal te komen.

Juventa was feitelijk 1x gevaarlijk en ja hoor bingo, 1-0 achter terwijl je een klasse beter bent.

Toch weten de 1-1 te maken met een schot vanaf de 16 langs paar tegenstanders de bal in de hoek, lekker nu even koppie thee…!

Na de rust al snel de verdiende 2-1 voorsprong maar dit werd direct weer teniet gedaan, de 2-2 volgde al snel ( beste poeier van 20meter),  weer moeten we de rugge recht’n, kan niet zo zijn dat je veel beter bent maar met schamel puntje naar de Noppenweide moet niks daarvan……

Bruchterveld gaf de 2e helft nog maar eens flink gas en begon steeds beter te voetballen, ook de wil om te winnen laaide op en dan zijn ze niet te houden we maakten, na een corner van rechts, met het hoofd de 3-2 en na goede combi de bal tegen de touwen gerost 2-4…prima…!!!

Het seizoen werd afgesloten met winst, das goed voor het moraal, maar terugkijkend naar dit half jaar tot aan de winterstop, mogen we best wat kritisch zijn, d’r had echt veel maar ook veel meer ingezeten, we hebben goede wedstrijden gespeeld uit Reutum, ON, maar ook een paar zeer matige delen van wedstrijden gespeeld, uit Marienberg en VMC waren zwak daar laten we gewoon de punten liggen.

De cijfers:

• 10 wedstrijden
  • 6x winst
  • 3x verlies
  • 1x gelijk
  • 36 voor ( na ATC de meest scorende ploeg)
  • 24 tegen

Conclusies laten we voor de heren van de begeleiding, kunnen ze mooi de hele winter op broeden….!!

Op het programma staan nog een aantal trainingen deze week, een paar keer de zaal in, wellicht in de winter ( als het weer het toelaat) wat oefenpotjes, en nog een feestavondje als afsluiting voor deze najaarscompetitie, ook niet verkeerd dacht ik..

Ik wens iedereen alvast goede feestdagen en tot 2019…!!