Onder-19 wint van najaarskampioen

Gisteren mochten de mannen van Hans, André en Freddy afreizen naar Hengelo om tegen de plaatselijke ATC O-19-3 te spelen, ATC grote club, zeven O-19 teams, groot complex en prachtige kantine. Aftrappen om 14:00 uur op goed kunstgras.

ATC was de trotse kampioen van het najaar, goede ploeg, goede spelers en allemaal bijna 2 meter, speelde de eerste wedstrijd dit voorjaar, de Tricolore’s al 1x verloren tegen ON.

De wedstrijd ging direct na het fluitsignaal van scheidsrechter Robert los, we begonnen eigenlijk best wel goed maar werden wat overrompeld door de energie die ATC er gelijk ingooide, kansen voor ons maar we stonden na 10 minuten tegen een 2-0 achterstand aan te kijken, door wat weifelend ingrijpen op verschillende plekken boden we ATC een paar doelpunten.

Poeh… dit was even slikken aan de kant we wisten dat we tegen een goede ploeg maar zo snel alweer op achterstand….., maar we stonden eigenlijk best lekker te ballen, en kregen ook zeker kansen, de rug rechten en doorgaan was het credo.

Naarmate de wedstrijd vorderde kwamen we steeds beter in ons spel, nu ging het balletje lopen en maakten de 1-2 en al snel de 2-2, en ja en voor de rust ook nog de 2-3, met een goed gevoel de kleedkamer in.

De basis van het spel is om de bal zo snel mogelijk onder controle te krijg zodat je meer tijd hebt om te kijken.

Na de rust kwamen de Tricolore’s helemaal los, en lieten zien dat ze heel goed kunnen voetballen, we maken na de rust nog 2 goals en winnen overtuigend met 2-5, de complimenten ( ook van de tegenstanders) en de punten, ik durf wel te stellen dat we het beste voetbal hebben gespeeld van dit seizoen, tikkie-takkie voetbal van de bovenste plank, geweldig om te zien vanaf de zijlijn,.. nog mooier om er selluf deel vanuit te maken. We lieten ATC compleet kansloos de tweede helft, voetballend en fysiek waren we ze de baas…!! de Complimenten jongens, hele goede teamprestatie, deze lijn doortrekken de komende weken.

Volgende week wacht ons een thuiswedstrijd om 12:00 uur tegen Almelo JO-19-1, u bent van harte welkom…!!