Bruchterveld got talent

Up-date Onder 19

Op 13 okt. speelde Onder 19 de uitwedstrijd tegen de reuzen uit Reutum, tjonge jonge wat die mannen elke dag tussen het brood krijgen, gemiddeld per positie zeker een kop groter dan die jochies bij ons uit het dorp en daarom heen…!

Reutum speelde grote mannen voetbal, heel veel fysiek maar ook nog met een aantal prima voetballers. De eerste helft konden we het dan ook moeilijk bijhouden, we probeerden te voetballen maar werden soms letterlijk en figuurlijk omgekegeld, na twee keer op achterstand te zijn gekomen wisten we de wedstrijd toch te winnen met 2-3 , zeker terecht op basis van de tweede helft waar we bleven combineren en niet meegingen in de duels. We tikten de Reutummers soms helemaal dol, en hadden de juiste mentaliteit om de wedstrijd over de streep te trekken, heel goed gedaan mannen…! Het was zeker, na die beladen week daarvoor, een super overwinning voor het team.

Ons aller voorbeeld JC zei ook al: Een goede voetballer wint het uiteindelijk altijd van een sterke voetballer, voetbal dient met voetballers gespeeld te worden..!

Onder-19 speelde gisteren de derby tegen buurman Bergentheim O-19-1, het was de derde competitiewedstrijd voor het team van Hans, André en Freddy. Wedstrijd onder de prima leidende scheidsrechter M. Rolfes.

Bruchterveld pakte van meet af aan de draad weer op met goed voetbal, Banthum werd terug gedrongen op eigen helft en de Tricolore’s bepaalden het tempo (= de snelheid waarmee dingen elkaar opvolgen) en we lieten de eerste 30 minuten de dingen goed en snel op elkaar volgen, kansen creëerden we maar het verschil in doelpunten uit te drukken is altijd lastig.

Komen aantal keren goed voor de goal maar wisten de trekker nog niet over te halen, vrije trappen en corners brachten ook nog niet de verdiende voorsprong, uiteindelijk toch die goal na een goede aanval werd de bal ingetikt.

Na een half uur kwam Banthum  beter in hun spel, en bij balbezit van de Groen –Witten snelden de verdedigers  naar de middenlijn om zo Bruchterveld op te sluiten en de ruimtes kleiner te maken dat deden ze goed, maar tot echte kansen kwamen ze niet.

Na de thee was de wedstrijd wat rommelig, veel foute ballen aan beide zijden, het typische O-19 voetbal werd gehanteerd, heel veel tempo en het spel constant op en neer, Bruchterveld kreeg een paar hele goede kansen maar goed keeperswerk voorkwam de 2-0. We konden de laatste vrije man in de aanval niet vinden, te onnauwkeurig en te gehaast soms.

Bergentheim schoot ook nog van afstand, we werden even gered door de lat, 1 minuut later goed keeperswerk van onze kant, niet de 1-1 maar juist aan de andere  ( goede) kant viel de 2-0 na een prima aanval en daarmee werd de wedstrijd op slot gegooid.

Conclusie:

Onder-19 is een talentvol team met veel technische en fysieke kwaliteiten, zeker met het oog op de toekomst erg belangrijk…, we laten wekelijks zien dat we ons kunnen meten met de ( grotere) buurtclubs en in die 2e klasse mee kunnen doen met de bovenste plekken. Nu plek 5 met 2 wedstrijden minder gespeeld.

Het is nu juist zaak met de beide  pootjes op de grond te blijven staan en elke week het beste uit jezelf willen halen en beter wil worden, accepteren wat er soms tegen je geroepen wordt en daar vervolgens je voordeel meedoet, want dan wint die goede voetballer het uiteindelijk altijd van die grote voetballer….!!

Volgende week uit tegen ON Almelo, woe 7 nov. om 20:00 inhaalwedstrijd thuis tegen ASV”57 u bent van harte welkom…!