Revanche op Excelsior ’31
Natuurlijk wilden we, met oog op de vorige wedstrijd tegen Excelsior ’31 waarbij we thuis met 3-5 verloren hadden, laten zien dat we beter konden. We wisten wat er mis ging die wedstrijd en dus wat we nu anders moesten doen. En na 2 zaterdagen zonder een wedstrijd te hebben gespeeld hadden we er veel zin in, in het ‘stadion’ van Excelsior ’31!
We begonnen als de betere partij met goed voetbal, na eerst een aantal kansen te hebben laten liggen, gingen ze er daarna allemaal kort achter elkaar in. Deze kansen kregen we door scherpe steekballetjes tussendoor waar Senna wel raad mee wist. De 0-1 maakte Senna zelf af, maar de 0-2 was voor Eline die goed positie koos voor de goal. Senna en Eline wisten elkaar makkelijk te vinden. Bij de 0-3 werd er eerst een penalty verwacht omdat Senna onderuit werd gehaald door de keeper, maar hij ging door en legde de bal af op Eline die wist te scoren.

Senna was licht geblesseerd en moest er even af, waardoor onze gelegenheidsspits Ruben, die laatste man stond, in de punt voorin kwam te staan.

We wisten dat deze tegenstander goede spelers voorin hebben en dat als je heel even niet bij de les bent het raak kan zijn, en zo ging het ook. Na een heel scherp begin werd er één keertje niet goed opgelet en was het meteen raak, 1-3.

Na rust was Senna weer fit genoeg om mee te doen en kwam voorin naast Ruben, die zijn goal nog zocht als spits.

Tweede helft was het voetbal niet goed, moesten we heletijd verdedigen en stonden we onder druk. Maar onze counters waren messcherp en efficiënt. Met goede lange steekpasses op de diep lopende Senna en Ruben die vanaf eigen helft de sprint in hadden gezet.

Hieruit volgde tegen alle verhoudingen in de 1-4 door Senna die uit de counter diep werd gestuurd, en jawel, even later scoorde ook Ruben die werd diepgestuurd de 1-5.

Daleen had de gevaarlijke nummer 11 goed in de broekzak en de tegenstander had door dat ze van haar af moesten. Één poging was niet genoeg dus na twee trappen op haar rechterknie moest ze geblesseerd het veld verlaten.

Na lang tegenhouden onder hoge druk en een heel aantal super reddingen van onze keeper Remco, konden we het niet voorkomen dat de 2-5 binnenviel. Gelukkig kwam er weer zo’n geweldige lange steekpass vanaf het middenveld waar Senna op snelheid achteraan kon gaan om de 2-6 binnen te schieten. Dit gaf ons als trainers weer een beetje lucht.

In de laatste minuut scoorde de tegenstander nog wel de 3-6 maar kort daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Met dank aan Marcel die Barry deze wedstrijd verving als leider/vlagger!

En nu op naar volgende week thuis tegen GVV Eilermark JO14-1 om 11:00 uur. We hopen op veel steun van zo veel mogelijk supporters zodat we deze stijgende lijn voort kunnen zetten!