Omdat we vanaf half augustus al aan het trainen zijn gingen we met veel enthousiasme onze eerste echte voetbal-zaterdag in, de Gemeentecup. In verband met de matige teamopkomst is overlegd tegen alle drie de tegenstanders: HHC, Hardenberg ’85 en Bergentheim (waar de Gemeentecup ook werd gespeeld), een half uur te spelen.

Onze eerste wedstrijd, HHC. We wisten allemaal dat dit de zwaarste pot zou gaan worden. Helaas was niks anders waar… We hielden ons niet aan de gemaakte afspraken en werden helaas, te makkelijk, uitgespeeld met 0-2.

Op naar de tweede wedstrijd, Hardenberg ’85. Dat dit een hele andere pot zou worden waren we snel achter. We werden amper onder druk gezet en konden ons eigen spel gaan maken. Hieruit kwam onder andere een mooie goal van Ilse, ze kwam vrij te staan op ongeveer zestien meter en besloot met haar linkerbeen de bal strak in de linkerhoek te schieten. Kort hierna kreeg Jeska de bal aangespeeld, ze draaide soepel en schoot de bal over de keeper. Eindstand: 2-0

En toen ‘the last but not the least’ tegen Banthum. We begonnen erg sterk en gingen door in de Hardenberg ’85-flow. Wij maakten het spel en de dames van Bergentheim liepen achter de feiten aan, precies wat wij wilden natuurlijk. Toen Sylke diep werd gestuurd verraste ze ons allemaal met een kanonschot van buiten het zestienmetergebied, strak in de verre hoek. We wisten met een eindstand van 1-0 het veld af te lopen.

Een week later speelden we het bekerduel op de Boshoek tegen de Vrouwen 1 van HHC. Dit was een wat moeizame wedstrijd voor ons. We probeerden ons spel op te pakken maar dit lukte ons niet. We liepen al snel achter de feiten aan maar vochten (de eerste helft) toch door. Na de rust zijn er onnodige fouten gemaakt en daardoor zijn er ook goals gevallen die niet hadden hoeven vallen. Kort samengevat; een wedstrijd om snel te vergeten en op te kijken naar onze volgende wedstrijd.

Afgelopen maandag stond het inhaalbekerduel tegen Bergentheim VR1 op het programma. We hoopten het spel op te pakken van de Gemeentecup, en dit lukte. We stegen zelfs nog wat boven dat niveau uit. We bouwden op, hielden rust, maakten leuke combinaties en creëerden kansen, maar er viel geen goal… En je raadt het al, aan de andere kant viel deze wel. De enige doorbraak die Bergentheim had, benutten ze goed. Door een klein moment onoplettendheid in de verdediging lag de bal achter onze keepster. Met als onterechte eindstand: 0-1.

Al met al kunnen we terugkijken op een voorbereiding met ups en downs. Hoe jammer het is dat we af en toe te veel zoekende waren en hoe trots we mogen zijn op het spel van afgelopen maandag.

We zijn allemaal helemaal klaar voor onze eerste wedstrijd (en overwinning) in de competitie. Aankomende zaterdag gaan we knallen tegen De Weide op ons 1ste veld, om 14.30 uur.