Bruchterveld 1 – Bergentheim 2 3-6 (1-4)
Woensdag 12 oktober
19.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: Evert van ’t Holt uit Hardenberg

Scoreverloop: 8e min 0-1, 9e min Gert Nijeboer 1-1, 12e min 1-2, 21e min 1-3, 22e min 1-4, 30e min 1-5, 34e min Martin Otter 2-5, 43e min Martin Otter 2-5, 50e min 3-6

Spelers: Wouter (doel), Tinus, Gert, Martin, Harry, Harold
Coach: Bernhard Geertman

Tegen de ‘jonkies’ van Bergentheim 2 mochten we vandaag aantreden, wetende dat het een zware pot zou worden. Dit getuigt ook uit het feit dat we ondanks onze grote spelerslijst, toch niet meer dan 6 spelers bij elkaar konden krijgen. Bergentheim had al 2 flinke uitslagen neergezet en gaan uiteraard proberen om kampioen te worden dit jaar. Toch houdt dat niet in dat wij ons zomaar gewonnen geven, integendeel, wij waren van plan om met al onze ervaring Bergentheim alle hoeken van het veld te laten zien. Helaas liep het iets anders. Bergentheim begon net als ons afwachtend en wij lieten ze rustig rondspelen. Met veel geduld en verdedigende kwaliteiten lieten we zien dat de bal niet zomaar bij ons in het netje zou vallen. Een goed keepende Wouter stond achter ons gelouterde team als ultieme sluitpost, de ‘jonkies’ moeten er moedeloos van geworden zijn. Het duurde namelijk 8 volle minuten voordat, een uiterst sportief, Bergentheim voor het eerst doel trof. Lang konden ze hier echter niet van genieten, een minuut later beten wij namelijk van ons af in de persoon van Gert. Na een mooie steekpass kwam Gert via de zijkant door en liet hij de keeper kansloos (1-1). De eerste helft was verder een gelijk opgaande strijd en dat zij toevallig 3 goals maakten en wij niet, was puur toeval. Of dit een realistische analyse is, valt te betwijfelen. Voor hoor- en wederhoor verwijs ik jullie naar het stukje van zaalteam Bergentheim 2 op de site van VV Bergentheim. Nadat we met 1-4 gingen rusten en we de koppen bij elkaar hadden gestoken dat het toch echt anders moest, werd het al snel 1-5 (mooie goal!). Toen besloten we de tegenstander heel langzaam in slaap te laten sukkelen door een paar minuten rustig aan te doen en vervolgens via Martin 2 keer genadeloos toe te slaan. Hiermee kwamen we terug tot 3-5 en werd het toch weer spannend. Helaas bleek Bergentheim prima met knikkende knieën te kunnen voetballen en ze besloten duidelijk te maken dat het voorbij was voor ons, door 3-6 te maken. Al met al een uitslag waar wij best mee konden leven, want de conclusie na de wedstrijd was eensgezind dat niemand zit te wachten op promotie en de daarbij horende verre uitwedstrijden, trainingskampen en sessies met personal trainers.

Doelpunten: Martin 2, Gert 1

De 3e helft was niet uitgesproken voor ons of de tegenstander. Doordat De Meet nog in de verbouwing zit, werden de centen deze keer naar Den Herdenbergher gebracht waar ongetwijfeld lang over Henk Fahner en Reefman gesproken is. Waar de heren van Bergentheim de 3e helft gespeeld hebben was hierdoor onduidelijk. Hopelijk kunnen we onze toekomstige tegenstanders snel uitdagen voor de 3e helft in de mooie nieuwe kantine van sporthal De Meet!

1. IMG_0179
  2. IMG_0177