Zaterdag 21 oktober voor Bruchterveld reeds de derde uitwedstrijd en dit keer tegen PH uit Almelo dat ook nog geen fout had gemaakt, maar van Daarlerveen, DKB en Avereest wel gehakt.
De ex-zondag tweedeklasser had reeds 31 doelpunten gemaakt in deze wedstrijden.

Hoe pak je dat als trainer van het bezoekende Bruchterveld dan op? Timmer je alles dicht of probeer je toch zelf ook te scoren? Als je wilt winnen zul dat minimaal één keer moeten doen.

Bruchterveld begon goed en zonder overdreven veel respect voor PH aan deze wedstrijd die onder leiding stond van de heer ter Hoek. Na een paar miniuten was het eerste schotje op doel dan ook van Luc Roeleveld.  Dat PH veel klasse herbergt was al bekend, maar zag je ook al snel. Het deed niet erg veel moeite om het spel te maken, maar was geweldig in de omschakeling.
Snelle en balvaste spelers die wachten op hun kansen.
Binnen 12 minuten was het 2-0 voor de gastenheren. Individuele fouten (te lang wachten met uitverdedigen en te snel happen) stelden Koen Lubbers en Sam Hesselink in staat te scoren.
Wordt dit dan ook zo’n afslachtpartij?
Gelukkig kon Bruchterveld zich daarna wat herstellen en kwam het aan aardig voetbal toe.
En zo ontstond na zo’n 21 minuten zowaar de 2-1. Het was Niek Dijk die een aanval door het midden opzette en zelf netjes afrondde.
Onoplettendheid aan Bruchterveld kant bij een corner bood Jeroen Schwarte een vrije kopkans, helaas voor hem ging deze naast.
In de 25e minuut een prima aanval van Bruchterveld door het midden en Jelmer van Ham was zo slim deze te onderbreken met een nuttige handsbal. Het resultaat een gele kaart en een niet benutte vrije trap voor Bruchterveld.

De gasten kregen het idee dat hier wellicht toch wat te halen viel. Maar dat was slechts schijn.
Roland Strijker kwam na een half uur voor de licht aangeslagen Berjan Altena.

Na weer niet tijdig opruimen mocht Sander Bekhuis in de 37e minuut vrij aanleggen en zijn geplaatste schot ging via binnenkant paal binnen, 3-1.
En nadat linksbuiten Donny Luierweert nog net had naast gekegeld, was het Daan Morsink die nog voor de rust voor de 4-1 tekende. Hij reageerde alert toen na een corner de bal de zestien werd in gespeeld.
Zo speel je aardig mee, maar sta je gewoon met 4-1 achter bij de rust.

Na de thee gebeurde er aanzienlijk minder.  Gijs Odink kwam voor de geblesseerde Rob Meijerink en deed z’n best in de spits, maar echt gevaarlijk konden de Tricolores niet meer worden.
De kansen die er nog ontstonden waren voor PH. De paal en doelman Huisjes stonden een grotere afstraffing in de weg. Het was dan ook sneu dat uitgerekend de herstelde Koen Otten een indraaiende vrije trap met het hoofd verlengde achter z’n eigen doelman.

De wedstrijd kabbelde wat voort en nogal corpulente arbiter ter Hoek had veel geluk dat hij vanwege de stand de wedstrijd kon blijven leiden vanuit de middencirkel en volledig kon vertrouwen op zijn assistenten.

Rob Lubbers loste Rienk van der Veen nog af, maar verder gebeurde er niet veel meer.
Tot vlak voor tijd. Lesley op de Haar zag keeper Wouter Haarhuis wat ver voor zijn doel staan en pegelde de bal van zeker dertig meter prachtig in het net. De mooiste goal van de wedstrijd, maar helaas leverde dat niks meer op.

Zo werd de eindstand 5-2, een uitslag waar eenieder mee kon leven. PH weer drie punten dichter bij de 72 die ze er waarschijnlijk gaan halen. En Bruchterveld was niet afgegaan, iets waar velen vooraf toch wel bang voor waren.

Conclusie na afloop:
Vanmiddag waren er twee die op dit niveau niets te zoeken hebben. Dat was de thuisploeg (die zsm terug moet naar de tweede klasse) en de arbiter. Met alle respect voor de man zelf en het tekort aan scheidsrechters, maar dit kan écht niet KNVB!

Opstelling Bruchterveld:
Wouter Huisjes;
Otter, K.Otten, W.Dijk, B.Altena; Roeleveld, N.Dijk, Van der Veen;
Meijerink, Op de Haar, Alberts

Zaterdag 28 oktober speelt Bruchterveld uit bij Daarlerveen.

Zie hieronder weer de prachtige fotoreportage van Jan van der Veen