Vandaag treedt ’t Twidde aan tegen Bergentheim 2, die we nog kennen van het vorige seizoen. Toen verloren we op Sportpark Moscou en speelden we gelijk op de Noppenweide. Bergentheim staat vooralsnog onderaan, maar aangezien Bruchterveld het altijd lastig heeft tegen de buren geeft dit geen garanties. Daarom haalt Hans dit nogmaals aan om onderschatting te voorkomen, zodat we volle bak de wedstrijd aan zouden gaan.

We begonnen de wedstrijd goed, waarbij onze spitsen Bas en Luuk veel gezocht werden, 2e ballen werden gewonnen en we controle hadden. Hierdoor creëerden we wel gevaar op Bergentheims helft, maar niet tot heel veel kansen. Wel was er een kans waarbij Niels alleen nog af hoefde te leggen op Martijn, maar een polletje (slechte linkerpoot Niels) ervoor zorgde dat de bal in de handen van de keeper schoot. Later zette Bergentheim ons hoger vast, waardoor we niet goed aan het voetballen kwamen en vanuit Wouter meer de lange bal kozen. Dit had ook te maken met het niet snel genoeg vrijlopen, waardoor het voor Bergentheim makkelijker werd. Echt gevaarlijk werd het voor ons doel niet. Na weer eens een lange bal van Wouter, schoot Jonne de bal diep. Een speler van Bergentheim miste de bal, waardoor Luuk 1 op 1 kon en niet faalde: 0-1.

In de rust spraken we vooral over het meer energie leggen in het vrijlopen, waardoor we weer aan het voetballen konden komen. Tevens kwamen Berjan en Koen erin voor de goed spelende Jorben en Rob, zodat zij ook een helft konden pakken.

Er was goed geluisterd in de rust, want het was gelijk weer éénrichtingsverkeer richting het doel van Bergentheim. Bij een goede strakke voorzet van Luuk kopte de verdediger van Bergentheim geweldig binnen via binnenkant paal. Geweldig doelpunt, alleen jammer voor hem dat het aan de verkeerder kant was. Hierna kwamen nog vele kansen, waardoor de uitslag nog hoger uit had kunnen vallen. Maar alleen Luuk (rebound) en Berjan (intikker) kwamen nog tot scoren, waardoor 0-4 de uitslag werd. Voor beide doelpunten geldt wel dat ze de volgende keer rustiger het doel inschoten mogen worden, aangezien het niet veel scheelde of ze over/naast gingen . Ook mag hierbij vermeld worden dat de laatste 2 doelpunten vanuit achteruit zijn opgebouwd, wat laat zien dat we hier zeker stappen in maken! 0-4 is een uitslag die Bruchterveld niet vaak meemaakt bij Bergentheim, dus we hebben het goede voorbeeld gevolgd van ons 1e elftal.

Een beetje rommelige eerste helft, maar goed uitgespeelde tweede helft levert weer eens 3 punten op. Hierdoor staan we nu gedeeld 3e, wat we van te voren toch niet gedacht hadden. Dit hebben wij na de wedstrijd dan ook goed gevierd op de Noppenweide.

Volgende week komt de koploper naar Bruchterveld: CSV’28 2. Ook hier zullen we weer klaar voor moeten zijn, dus goed trainen en weer met volle moed deze wedstrijd in gaan!

P.S. Aangezien we dit keer de foto voor de wedstrijd vergeten waren, hebben we een foto gemaakt met de nieuwe presentatiekleding. Boerenbedrijf Erve ’t Hacht, Rene Houtman Interieurs, Masevon, Hans op de Haar Schilderwerken en andere sponsoren: Bedankt voor het sponseren van deze kleding! Het eindresultaat mag er wezen!

Auteur: Gijs Odink