Op sportpark Noppenweide speelden de plaatselijke Tricolores de derby tegen Bergentheim. Op een slecht veld werd een matige pot voetbal afgeleverd, die pas tegen het eind de benaming derby verdiende.

De heenwedstrijd was in een historische 2-3 geëindigd. De groen-witten hadden dus iets recht te zetten.
Onder leiding van arbiter Erik Geubels was het begin echter voor de Tricolores. Kansen voor Snippe en Muusse. Donkergeel voor Schuldink die Smit onderuit schoffelde.
Nog net binnen het halfuur namen de Tricolores een verdiende voorsprong, Smit draaide naar binnen en liet Pullen met een geplaatst schot in de lange hoek kansloos.
Daarna zetten de Banthumers een tandje bij. Ronnie Hakkers’ vrije trap belandde nog in de handen van Koen Godeke. Maar even later stond Sander Lamberink wel erg vrij op de zestien meter en kon ongehinderd de bal in het hoekje mikken.

Na de rust bloeide de tot dan toe gezapige wedstrijd wat op. Er kwam meer strijd in de wedstrijd en meer doelpogingen. Het eerste wapenfeit kwam van Schuldink die uit een scrimmage de bal op de lat mikte. En meteen erna schoot Hakkers een vrije trap in de lege hoek, maar Geubels had de bal nog niet vrij gegeven. Een meevaller voor de gastheren, maar ook een waarschuwing. Met de sluwe Hakkers aan de bal moet je altijd scherp blijven.
Aan de andere kant schoot Op de Haar hard net voorlangs. Meteen zijn laatste daad, want Benjamins kwam hem vervangen en Milan Eggengoor kwam voor Smit. De zoon van oud-spits Henri, die overigens ook nog een blauwe maandag voor de Banthumers speelde, toonde meteen aan ook spitsenbloed in zich te hebben. Z’n eerste daad was een prima kopbal net over de kruising. En ook daarna toonde hij aan de diepe spits voor de toekomst te kunnen zijn.
Ondertussen liepen  de gemoederen wat op en kregen Rutger Dijk en Merjenburgh een terechte gele kaart.
Roeleveld soleerde bijna naar de overwinning, maar werd op ’t laatste moment gestuit. De actieve Benjamins leverde enkele goede voorzetten af waarbij Eggengoor en Dijk net te kort kwamen. Maar ook Hakkers en Schuldink kwamen nog in scoringspositie, maar de inzetten waren te slapjes om Godeke te verrassen.
Tim Richterink kwam voor Rutger. Schuldink kreeg nog een vrije trap op 18 meter maar schoot ruimschoots over. Het laatste wapenfeit kwam van Eggengoor die ruim in blessuretijd nog op Pullen strandde na een scrimmage voor diens doel. Zo eindigde deze clash in een 1-1 gelijkspel, een puntendeling waar eigenlijk iedereen wel mee kon leven.

De vele (ook neutrale HHC-ers en een enkele OZC-er) toeschouwers zullen deze wedstrijd niet herinneren als een superpot, maar derby’s zijn nu eenmaal vaak niet de beste wedstrijden. Spannend was het wel tot het laatste moment.

Het is razend spannend in de klasse. Buiten het duo Rigtersbleek en Hellendoorn is er geen ploeg veilig. Tussen de nummers 3 en 11 zitten er maar 8 punten verschil. Waarschijnlijk spannend tot op de laatste wedstrijddag.
Bruchterveld speelt a.s. zaterdag om 17:00 uur (hoe bedenk je het) in Wierden tegen Juventa, een van de directe concurrenten.

Na de wedstrijd was er weer een interview met trainer Stephan Bloemendal.
klik op deze link https://youtu.be/SRiIchP7934