BZSV de Bauwwitters was vanavond de derde oefentegenstander van de Tricolores uit Bruchterveld.
Dat BZSV nogal wat spelers was kwijtgeraakt werd ondubbelzinnig uitgebuit door Bruchterveld.

Bruchterveld starte met de volgende elf:
Wouter Huisjes:
Berjan Altena, Jarno Otter, Koen Otten, Frank Altena;
Luc Roeleveld, Robbert Reinders, Rienk van der Veen;
Lesley op de Haar, Gijs Odink, Niels Lubbers.

Het werd een tamelijk eenzijdige wedstrijd, maar zeker niet saai.
Er werd naar hartelust gecombineerd door de gasten en ook gescoord.
8e min. Knappe acties van Luc Roeleveld, Rienk van der Veen was de afmaker, 0-1.
23e min. Voorzet Lesley, kopbal Berjan, keeper redt, maar na goed doorzetten van Berjan mag Niels de 0-2 binnen tikken.
In de 31e min de mooiste aanval van de wedstrijd, tikkietakkie over wel 10 schijven, maar Lesley twijfelt tussen afmaken en een assist.
Twee minuten later het eerste gevaar van BZSV, bal gaat net naast.
In de 36e min een lange bal van Koen Otten op Luc, die knap controleert en hard uithaalt voor de 0-3.
Een vrije trap van Koen Otten levert de 0-4 op en op slag van rust poeiert Luc vanaf een meter of twintig de bal achter de kansloze keeper.
Rust dus 0-5.

Na de thee komen maar liefst zeven verse krachten in de personen van Johan Alberts, Roland Strijker, Rob Lubbers, Nick Ros, Niek Dijk, Rob Meijerink en Koen Godeke (k).

Even weer op elkaar ingespeeld raken.
Een slippertje van Rob L levert bijna de 1-5 op, maar Godeke redt knap.
In de 54e min is Odink alert bij een linke terugspeelbal en omspeelt de keeper voor de 0-6.
Even later heeft BZSV een corner en de bal belandt op de paal. Pech voor de blauw-witten.

De 1-6 valt even later toch op curieuze wijze. Otter gooit terug op keeper Godeke, maar deze verstapt zich lelijk en de spits kan de bal in het lege doel schuiven. Godeke kon meteen geblesseerd naar de kant.
Hierna een paar sterke momenten van Johan waarbij hij als aangever en afmaker fungeerde.
Johan maakte zelf de 1-7 en de 1-8.

Inmidels was de achterhoede van Bruchterveld wat door elkaar gehusseld. Dat leidde tot een paar rare situaties. In de 76e minuut leverde dat de tweede trefer van BZSV op.

Het slotakkoord was voor linksback Nick Ros, mee opgestoomd naar het vijandelijke doel, was hij succesvol met een diagonale pegel in de verre hoek, 2-9. Het was z’n eerst treffer voor Buchterveld 1.

Een simpele overwinning voor Bruchterveld, maar in de competitie zal BZSV ongetwijfeld een lastiger tegstander zijn dan vandaag.

A.s. zaterdag de eerste bekerwedstrijd uit tegen DES in Nijverdal, waarschijnlijk een tegenstander van heel ander formaat, aanvang 14:30 uur.