Op deze prachtige nazomer avond was Voorwaarts Westerhaar de tegenstander, onder leiding van scheidrechter Ruben Rolfes werd er om 20.00 uur afgetrapt op het kunstgras.

Het eerste kwartier was voor de gasten, ze speelden de bal makkelijk rond en konden elkaar prima vinden. Bruchterveld wachtte wat af, wellicht opdracht…?

Kansen waren er voor beide teams en het was wachten op een goal, die viel aan de verkeerde kant vanuit Bruchterveld perspectief gezien. Na een matige aanname in het 5 meter gebied net de verkeerde opgedraaid en de bal bij de tegenstander op de schoen gelegd, die weet er wel raad mee en straft dit af.

De Tricolores komen beter in de wedstrijd en komen tot betere aanvallen, na een half uur een schot die onderweg wordt aangeraakt kan door op ’t Ende worden ingekopt. Even daarna goede kans van Smit maar onvoldoende ingeschoten, Bruchterveld blijft druk houden en maakt via een goede aanval over rechts, de 2-1 strakke lage voorzet wordt ingegleden door Bekman.

Na rust proberen beide ploegen het spel weer op te pakken en het gaat gelijk op, weinig echte kansen voor beide teams. In de 53e minuut komen we over onze rechterkant niet goed eruit. We staan op teveel afstand te verdedigen en laten de bal de 16 inkomen en het wordt grabbelen voor Meerholz tot uiteindelijk de bal er in gaat. Stand 2-2.

Bekman wordt alle vrijheid gegund voor vrije trap, geen muur of niks, hij mikt op de kruising en de bal kust het aluminium zelfs nog een beetje, jammer. We proberen door te drukken en krijgen even later een corner, na wat gerommel van Voorwaarts komt de bal bij Benjamins en die weet er wel raad mee, knalt hem hard en laag in. Gelijk daarna nog een paar goede kansen, op ‘t Ende was dichtbij maar was een beetje op zijn Ende en kwam tekort.

We dachten deze wedstrijd winnend af te sluiten,  maar helaas Voorwaarts dacht daar anders over en maakte het mooiste doelpunt van de avond door de bal in de verre hoek te schieten en daarmee de eindstand op 3-3 te zetten.

Zaterdag wacht ons bekerwedstrijd 2 thuis tegen Marle, om 14.30 uur op Sportpark de Noppenweide.

BS