Periodetopper eindigt in remise (0-0)

Voor beide teams stond er vandaag veel op het spel, mee blijven doen in de 3e periode in de 4e klasse D een prijs waar je best mee kunt thuiskomen.

Aftrappen om 14.30 uur onder leiding van scheidsrechter Erkelens  op een  hard en droog hobbelig veld, beetje water  zou geen kwaad kunnen…!

In de eerste helft was duidelijk dat de teams aardig aan elkaar gewaagd waren, Avereest  ( jammer genoeg in het licht blauw) had in de eerste fase het betere van het spel, de Tricolores werden geconfronteerd met veel opkomende tegenstanders die elkaar ook nog eens goed konden vinden. Door hard te werken konden we daar wat tegenover stellen maar voetballend waren we zeker niet de baas op het veld in het eerste termijn.Gijs Odink kreeg nog wel een goede kans, maar het ontbrak net even aan scherpte en geluk

Halfweg eerste helft stak Avereest het middenveld snel over en speelde de spits aan in de 16, leunend tegen Rob Lubbers draaide hij weg Rob dacht dit nog te kunnen herstellen door een sliding in te zetten maar scheidsrechter Erkelens dacht daar anders over en vond het een penalty, discutabel maar je kan em geven.Jurgen Visscher legt aan schiet de bal goed in de hoek, maar laat nu net Wouter Huisjes vandaag in supervorm te verkeren…., mooi horizontaal gestrekt naar de hoek tikt hij de bal hij de bal het veld weer in, klasse redding…!

Vanaf dat moment krijgen we ook wat meer grip op de wedstrijd, winnen meer duels en drukken Avereest steeds verder achteruit, tijd voor bakkie thee en luisteren wat trainer Keuken van de wedstrijd tot nu toe vind….heeft vast wel wat te melden.

Het tweede bedrijf wordt direct goed aangeslingerd, we staan wat verder naar voren en gooien het tempo flink omhoog, voor de toeschouwers is het gelijk een stuk leuker, tenminste die met Bruchterveld hart. Mooi om te zien wat er gebeurd als je meer energie in je spel stopt , de bal wat sneller rondspeelt, en dan mag er  ook nog wel eens wat fout gaan, onzuiverheden, misverstanden, ja soms zelfs wat geklungel, maar al met al een stuk beter dan bedrijf 1.

We krijgen best wat kansen om Avereest van ons af te schudden maar paal, goed keeperswerk en wat pech staat ons in de weg vandaag, met dat geklungel doel ik nog even op de vrij trap randje zestien, oef…., “knooi’n doar heur”, in plaats van die scheidsrechter even attenderen op de Averestenaar die op 3 meter van de bal staat nemen we de vrije trap gewoon en “he verdulle  kwiet die bal”,… jammer want het was een mogelijkheid. Avereest komt af en toe ook nog wat richting Hoopsteeweg maar voor Wouter maakt het allemaal niet veel uit vandaag hij staat ook daar een paar keer vervelend in de weg.

De wedstrijd loopt op zijn eind aan beide kanten nog wat kleine kansen, geen doelpunten en de ploegen zullen de punten moeten delen elk 1, voor Bruchterveld betekent dat men nog steeds op koers is en nog altijd koploper in de 3e periode en daarmee alle kansen op een mooi dessert, Avereest daarentegen zal in de achtervolging moeten.

Op 29 april zal de competitie hervat worden met een uitwedstrijd tegen NKVV in Doalerpeel.