Op sportpark De Noppenweide werd vandaag de derby tussen vv Bruchterveld en vv Bergentheim gespeeld. Eén punt verschil op de ranglijst bij aanvang in het voordeel van de Green pride.
In de uitslagenlijst sinds de jaren ’80 valt er geen competitieoverwinning te vinden voor de Tricolores. Daar moest vandaag dan maar eindelijk eens verandering in komen.

Bij de Tricolores waren een paar geblesseerden terug van afwezigheid  en ook de gasten waren weer op volle oorlogssterkte. Dat was dan ook te merken, want de wedstrijd ging vanaf minuut één in een hoog tempo van start en de kansen volgden elkaar in een rap tempo op.
Wie tien minuten later op het sportpark was gearriveerd, had al heel wat gemist!
De ca. 300 toeschouwers gingen er eens goed voor zitten, dan wel staan.
In de eerste minuut flitste Jeffrey Plaggenmarsch over de rechterkant en diens voorzet werd op een haar na gemist door Martijn Pouwels.
De eerste beste uitbraak van de gastheren was raak. De verdediger knoeide wat, Lesley op de Haar kreeg de bal, omspeelde doelman Karel Pullen en de 1-0 was een feit.
Lang duurde de vreugde niet. De pijlsnelle Rob Wevers liet Maikel Ros z’n hakken zien en z’n voorzet op maat werd hard afgerond door uitblinker Plaggenmarsch.
Opletten was het devies, want opnieuw een minuut later was er opnieuw de voorsprong voor de Tricolores. Een corner van Julian Smit werd bij de tweede paal door Op de Haar terug gekopt en daar was Maikel Ros om met het hoofd de 2-1 aan te laten tekenen.
Drie goals binnen 9 minuten en het spel bleef maar op en neer gaan in hoog tempo.
Luuk Roeleveld meteen erop met een harde schuiver net naast.
Aan de andere kant een prima een-twee waarbij Ronnie Hakkers de afmaker was, maar de paal stond de gelijkmaker in de weg. Nogmaals een snelle aanval over recht, Koen Goedeke redde half, de rebound werd over gelepeld.
Bergentheim drong meer en meer aan. Het was wachten op de gelijkmaker, deze kwam uit een penalty in de 35e minuut. Pouwels ging over de knie bij Nijman en Hakkers voltrok het vonnis vanaf elf meter.
Dezelfde Ronnie had even later de 2-3 op de voet, maar zijn schot vanuit lichtelijk buitenspel verdachte positie werd door Godeke gestopt.
De rust na een bijzonder vermakelijke eerste helft kwam dus met de stand 2-2.

Kon Bruchterveld in de eerste helft nog goed partij bieden, in de tweede helft was het toch overwegend Bergentheim dat de toon zette.
Bruchterveld vergat te voetballen via het middenveld en hanteerde teveel de lange bal.
In de 53e minuut een indraaiende vrije trap die door iedereen werd gemist, maar Godeke stak er nog net op tijd een hand achter.
Bergentheim drong verder aan en wat de aanhangers van de thuisploeg al vreesden gebeurde na ruim een uur.  Wevers kreeg op links weer veel te veel ruimte en diens voorzet werd door Hakkers hard binnen geschoten, 2-3.
Zeven minuten later de genadeklap voor de Tricolores. Een perfecte counter bracht Plaggenmarsch in stelling, kapte Maikel Ros uit en zijn schot was onhoudbaar voor Godeke, 2-4 en wedstrijd beslist.
De Tricolores probeerden het nog wel, maar echt gevaarlijk konden ze niet meer worden.
Hierna wisselden beide ploegen nog volop, maar de spanning was weg en nu was het meer zorgen dat er geen blessures zouden vallen met het oog op de volgende wedstrijden.

Op basis van de tweede helft een welverdiende overwinning voor de groen-witten. De eerste overwinning voor de Tricolores in de onderlinge wedstrijden moet dan maar gebeuren op 30 april ’22 wanneer de return wordt gespeeld op Moscou.

Direct na de wedstrijd werd er nog (door Corona verlaat) afscheid genomen van Koen Otten, Wouter Huisjes en Jarno Otter als spelers van het eerste elftal en trainer Arjan Keuken, die vandaag in de andere dug-out zat.

De broodjes shoarma van sir Henrie en ome Willem waren heerlijk en smaakten wél naar meer…. 😊

Opstelling:
Koen Godeke;
Nick van der Veen, Nick Ros (83’ Jonne Lambers), Thijs Nijman, Maikel Ros (83’ Jesse Godeke);
Luc Roeleveld, Niek Dijk, Rutger Dijk (70’ Niels Lubbers), Julian Smit (70’ Tom Odink);
Luuk Benjamins, Lesley op de Haar

Foto’s van Jan van der Veen