De dag na de 50e verjaardag van de club moest het 1e elftal aantreden voor de uitwedstrijd tegen DKB. Een wedstrijd die voor de Tricolores altijd moeizaam verloopt.

DKB beheerst het spel van een tegenstander opjagen en doorlopen op elke bal, of er nu een tegenstander tussen zit of niet. En dat het grootste deel van de wedstrijd.
Zo werd er ook begonnen. En na amper 4 minuten wierp dit afjagen al vruchten af. Berjon speelde verkeerd in en spits Jarko van Zandwijk werd diep gestuurd en passeerde Huisjes met een droge schuiver.
Even later liep een glijpartij van Ros nog maar net goed af.
Na zo’n 12 minuten was er het eerste gevaar van Bruchterveld kant. Odink kopte uit een corner net over.
DKB won de slag op het middenveld en bleef gevaarlijker,  vooral in tegenstoten. In de 20e minuut belandde een lange bal achter de verdediging, Huisjes verliet z’n doel en had geluk dat de lob naast het lege doel ging.
Een tegenslag voor de gasten was het vroegtijdig uitvallen van Koen Otten. A-junior Thijs Nijman had al een wedstrijd in de benen, maar viel in voor Koen en deed dit met een flair alsof hij er al jaren stond.
Een mooi gedrukt schot van Van der Veen was verder het enige wapenfeit van Bruchterveld in de eerste helft.
De conclusie na 45 minuten was helder: Na de rust zou er uit een ander vaatje getapt moeten worden om toch minimaal een puntje mee te kunnen nemen naar Bruchterveld.
Dat gebeurde ook. De eerste 20 minuten van de 2e helft waren voor de gasten. En er werden ook enkele kansen gecreëerd.  Luc Roeleveld besloot een knappe actie met een te slap schot. En Johan Alberts ging net onder een scherpe voorzet door. De beste kans was opnieuw  voor Roeleveld, maar zijn kopbal verontrustte Kevin Mepschen niet.
Ook DKB had nog beste kansen, met name door fouten en misverstanden in de normaal zo solide Bruchterveld verdediging. Huisjes redde nog een keer en een kopbal ging rakelings over.
Igor Tangenberg produceerde nog een enorme pegel, maar ook deze miste het doel op een haar.
Zo bleef Bruchterveld hopen op een beter resultaat, maar in de 85e minuut was het over en uit.
Een afvallende bal werd door Jordy van Zandwijk van net buiten de zestien knalhard binnen geschoten. Daarna gebeurde er niks meer.
Arbiter Rikhof telde geen seconde blessuretijd bij, maar gezien de stand en de temperatuur vond iedereen dat ook wel prima zo.
Een terechte overwinning voor de geel-zwarten, die nu de tweede plaats van de Tricolores hebben overgenomen. Ook Avereest passeert Bruchterveld op de ranglijst door een 1-0 overwinning op SVV’56.
Er is echter nog geen man overboord, het seizoen duurt nog 12 wedstrijden. Het doel, promotie via de nacompetitie, blijft nog steeds in beeld.

Komende zaterdag 3 februari is Bruchterveld 1 vrij.  Op 17 feb komt BZSV naar de Noppenweide.

Opstelling:
Huisjes;