Bruchterveld en Gramsbergen. Dat ligt elkaar wel. We voetballen graag tegen elkaar. Er is sprake van gezonde rivaliteit. Vandaag was er echter sprake van meer tegenstrijdige belangen dan ooit.

De groen-witten moesten winnen om aanspraak op de titel te blijven houden en met een misstap van SC Lutten dan zou er feest gevierd kunnen worden. De Tricolores hadden alleen baat bij een overwinning en tegelijkertijd een gelijkspel of verlies van SEH.  Een erg lastige opgave  dus, zeker met een nog steeds incomplete selectie.

Vooraf een indrukwekkende minuut stilte ivm het overlijden van vrijwilliger Henk Snoeijink.

Alhoewel het weer niet perfect was, was er massale belangstelling voor dit duel.  Rond de 750 toeschouwers waren getuige van een wedstrijd die aanvankelijk gelijk op ging. Gramsbergen begon met een offensief en wat plaagstootjes. De gastheren stug verdedigend en loerend op de counter.
Het eerste gevaar kwam van, hoe kan het ook anders, Roy Seinen. Hij vond echter een alerte Koen Goedeke op zijn weg
Amper twee minuten later had Lesley op de Haar Bruchterveld op voorsprong moeten zetten. In de zestien speelde hij zichzelf goed vrij, maar zijn schot was niet goed genoeg om de goed reagerende Rolf Timmer te verrassen.
Het spel ging op en neer, want opnieuw twee minuten later kopte Bart Wind hard over na een strakke voorzet. En even Later was Godeke opnieuw alert bij een kopbal.  Zo leek de rust met een 0-0 stand te komen. Maar slordig balverlies op het Bruchtervelde middenveld en goed storend werk van de goen-witten leverden een perfecte voorzet op die door Roy Seinen van dichtbij snoeihard in de touwen werd geschoten.
Na rust was het verzet van Bruchterveld minder. Het geloof in een goed resultaat leek verdwenen. En toen Gramsbergen in de 52e minuut op 0-2 kwam was de wedstrijd gespeeld. De koelbloedigheid waarmee topschutter Seinen dit overigens deed, was van grote klasse.
Ruim 10 minuten later plaatste Bart Wind de 0-3 eindstand op het scorebord.  Omdat de tussenstanden op de andere velden ook tamelijk duidelijk waren was er voor beide teams geen reden meer nog veel risico’s te nemen.
Gramsbergen gaat a.s. woensdag samen met SC Lutten uitmaken wie er kampioen wordt in 3C. Dat gebeurt op sportpark de Boshoek in Hardenberg.
Bruchterveld speelt op zaterdag 28 mei thuis en op 4 juni uit tegen de winnaar van het tweeluik tussen SP Haarlo en Olympia Hasselt (21 en 24 mei).  De winnaar van deze twee wedstrijden speelt volgend seizoen 3e klasse. De verliezer 4e klasse.

Na afloop werd er afscheid genomen van de spelers Gerjon Otten, Gerwin Stegeman en Tim van der Veen. Zij gaan volgend seizoen een stapje lager voetballen. Verder namen afscheid verzorger André Briene, grensrechter Lucas Scholten (volgend seizoen bij ’t Twidde) en trainer Gert Bouwmeester.  Aanvoerder Jarno Otter had voor een ieder een passend woordje en cadeau’s.