Het is al met al geen makkelijk week geweest voor onze dames 2. Afgelopen woensdag moesten we in de stromende regen aantreden op het kunstgras van Marienberg. Met ons beste beentje vooruit hielden we het daar om en nabij twintig minuutjes ‘droog’. Na de eerste tegengoal werd het alsmaar lastiger, nog vijf goals volgde en wij kregen de voet maar lastig aan de grond. Hiermee zetten de Marienbergse dames hun koppositie weer een beetje aan. Voor vandaag stond de wedstrijd tegen de aanjagers van Marienberg op het programma. DES Nijverdal heeft aan die strijd om het kampioenschap nog een flinke kluif, want met één wedstrijd minder hebben zij maar liefst 12 punten minder dan de nummer één.

Na opnieuw een leuk touristisch ritje richting Nijverdal en een korte warming up mochten we in de volle zon aftrappen. Het was even aftasten van twee kanten, maar het eerste kansje komt toch op onze naam. Dat geeft goede hoop en die houden we erg lang vast. We voetballen consequent door niet te voetballen, maar vanuit de positie te verdedigen. We dwingen de Nijverdalse verdediging de lange bal te spelen, dan wel zelf op te dribbelen. Met dit geduld en goed verdedigen als het er op aan komt dwingen we vaak balverlies af bij de thuisploeg. We wachten geduldig het juiste moment af en komen zelfs hier en daar aan een aanval toe. Geen wedstrijd waar de hoogtepunten vanaf knallen dus, toch word er nog gescoord. Want ook DES weet haar momenten te pakken. Judith moet nog één keer de bal van de lijn halen om te zorgen dat we met slechts 0-1 achterstand de rust in gaan.

In de rust was er weinig te bespreken, want we speelden gewoon goed. Geduldig blijven en misschien een beetje meer aansluiten en dan moeten wij toch ook kunnen scoren? Zo geschiedde, nog geen tien minuten na rust brengen we de Nijverdalse verdediging flink in verlegenheid. Een vrije bal van Judith eindigt op de rechter flank bij Lara, die de bal voor zwiepert. Op de zestien is Silke erg attent, ze steekt de bal richting de penalty stip waar Rianne de bal binnen tikt. Bij Nijverdal kijken ze elkaar even verontwaardigd aan, want dat stond niet in hun draaiboek. We komen zelfs bijna op 1-2, als de opbouw bij de thuisploeg onnauwkeurig is. De bal komt in de voeten van Rianne, die de keepster ver voor de goal ziet staan. Helaas gaat dit feest niet door en krijgen we de deksel vijf minuten later alsnog op de neus. Tot zo ver de rommelig start van de tweede helft, we zetten de tot nu toe succesvolle techniek weer door. Helaas niet zo succesvol als in de eerste helft, want de thuisploeg krijgt meer kansen dan in de eerste helft. We kunnen alleen maar constateren dat de tegenstander nou eenmaal wat beter is. Als dan ook de vermoeidheid begint in te zetten incasseren we alsnog een aantal doelpunten. Inge maakt met een snelle uitbraak en een doelpunt de einduitslag nog wel een stuk dragelijker.

In de kleedkamer geven we elkaar een flinke applaus, want wat hebben we vandaag goed gevoetbald. Als we dit voetbal blijven spelen gaan we zeker nog punten pakken. Leuke bijkomstigheid daarbij is dat we de wedstrijden alleen nog maar thuis hoeven te spelen. Met de steun van onze supporters gaan we vechten voor lijfsbehoud in de vierde klasse. Startend met de cruciale wedstrijd tegen de nummer tien SP Daarle. Wij trappen om half elf af, komt dat zien.