DVC Dedemsvaart 4 – Bruchterveld 1 4-3 (3-1)
Woensdag 22 maart 20.00uur
Sporthal Citadel Dedemsvaart
Scheidsrechter: A. Groot Hulze (Deventer)

Spelers: Wouter, Richard, Gerjon, Koen, Martin(c.), Arno en Henri
Leiders: Bernard, Tim en Wim

Scoreverloop: 3e min 1-0, 12e min 2-0, 13e min 3-0, 24e min 3-1 (Martin), 31e min 3-2 (Gerjon), 37e min 4-2, 42e min 4-3 (Richard)

Woensdag 22 maart speelden we tegen de ongenaakbare koploper en aanstaand kampioen Dedemsvaart 4. Een ploeg met een enorm doelsaldo en nog niet verloren dit seizoen. Onze vorige ontmoeting eindigde in 4-4, een van de weinige wedstrijden die hun punten kostte. Dedemsvaart begon in een razend tempo. Wij komen met onze gemiddelde leeftijd toch iets moeizamer op gang. Toen het na dertien minuten al 3-0 stond dreigde een enorme afslachting. Voorzichtig aan kwamen we er toch beter in en begonnen we meer aandeel te krijgen in de wedstrijd. Wouter had zoals vaker een goeie avond en zorgde ervoor dat we niet verder achterop raakten met prima reddingen. Kansen kregen ze namelijk nog steeds. We hielden het verder droog en vlak voor rust prikte Martin nog een goaltje binnen. Een acceptabele stand halverwege.
De tweede helft hielden we de rijen aardig gesloten en kwamen we zelfs op 3-2 door Gerjon. Onze robuuste mee opgekomen verdediger wist op sublieme wijze de doelman te verschalken met een fraai balletje. Dedemsvaart maakte na 37 minuten het gaatje weer groter en een resultaat meenemen leek er nu wel niet meer in te zitten. Toch wisten we ons opnieuw op te richten en Richard schoot de 4-3 binnen. De koploper kreeg het nu te kwaad en de zenuwen leken toe te slaan. Misschien dat de gillende spelersvrouwen op de tribune hun nog extra knikkende knieën bezorgden. Elk schot van ons richting doel werd begeleid met een enorm gegier, als waren het projectielen die elk moment konden binnenslaan. Dit viel echter reuze mee en we waren helaas niet meer bij machte om de bal nog in het doel te krijgen. Een jammerlijk verlies, maar over de hele wedstrijd gezien misschien een terechte uitslag, waar we zeker mee konden leven. De optimisten onder ons wisten nog te melden dat we “de tweede helft had’n wun”, maar ja daar koop je niks voor!

Bruchterveld 1 – DVC Dedemsvaart 2 3-3 (1-1)
Maandag 3 april 19.30uur
Sporthal De Slag
Scheidsrechter: E. Zwiers
Spelers: Martin (c.), Henri, Wouter, Arno, Richard, Koen en Bas
Leiders: Bernard en Wim

Scoreverloop: 12e min 1-0 (Arno), 13e min 1-1, 31e min 1-2, 40e min 2-2 (Martin), 45e min 2-3 en 46 min 3-3 (Koen)

Maandag 3 april opnieuw een tegenstander van “De Voart”. Ook een goede ploeg, maar met een heel ander spelletje. Rustig de opponent afwachten en met een hele goede spits voorin. Deze man bleek echter over meer kwaliteiten te bezitten, namelijk zeuren. 50 minuten lang zaniken en zeiken, waarbij met name de scheidsrechter het de hele avond moest ontgelden. Geheel onterecht overigens en de leidsman verdiend een pluim dat hij hem de hele wedstrijd liet staan. Misschien toch eens in de spiegel kijken of dit allemaal wel zo nodig is?!
Dan de wedstrijd zelf. Na 12 minuten komen we op 1-0. Bas weet een gemakkelijk gegeven strafschop niet te benutten en schiet op de keeper. Arno is deze avond scherper dan anders en weet voor het oog van zijn kids de rebound binnen te werken, mooi toch! Binnen een minuut staat het echter alweer gelijk. De spits doet waar hij zich het best mee bezig kan houden en schiet vanuit schier onmogelijke hoek via de paal binnen. We hebben daarna een optisch overwicht, maar komen moeilijk tot scoren. Daarmee kunnen we ook meteen een andere opvallende persoon bij de tegenstander noemen, want de keeper lijkt bijna niet te passeren. Misschien zijn onze pogingen ook wel net niet goed genoeg, maar hij houdt alles tegen. Zo rond de dertigste minuut weten we een overtalsituatie niet goed uit te spelen en schieten we te gehaast. Overtal voorin betekent logischerwijs ondertal achterin en Dedemsvaart brengt de bal razendsnel bij de spits die opnieuw zeer bekwaam afwerkt. Voor hem reden om zich nog irritanter te gedragen, maar daarover genoeg gezegd. We zetten de achtervolging in en na 40 minuten scoort Martin de gelijkmaker. Als een echte aanvoerder riskeert hij lijf en leden en is iets eerder bij de bal dan de doelman. Hij puntert hem binnen, om vervolgens over de keeper te vallen en met zijn hoofd tegen de paal te belanden. Wat een held! Of is hij misschien net iets fanatieker, omdat hij opnieuw tegen zijn dorpsgenoten speelt?
Via een van de vele counters komt Dedemsvaart later opnieuw op voorsprong. Nu zijn wij gelukkig in staat om snel gelijk te maken. Een razendsnelle uitval eindigt via Richard en Henri bij de volledig vrijgespeelde Koen die de bal in het lege doel kan schuiven. Werkelijk een aanval uit het boekje!
Daar blijft het bij in de laatste minuten, waardoor de einstand op 3-3 wordt bepaald. Een terechte uitslag? Misschien … al blijft het gevoel aanwezig dat er meer in had gezeten. Over twee weken gaan we opnieuw voor een driepunter tegen HHC 3.

Henri Eggengoor