4 maart 2023: Twidde verrast door SVZW 3

Om 14:30 trapte het Twidde af op sportpark Het Lage Veld.

De wedstrijd werd begeleid door de heer Jannink.
Het Twidde begon sterk aan de eerste helft, het creëerde veel kansen en was sterker dan SVZW. Na een goede actie wist Bas Waterink het net te vinden, 1-0. Al snel sloeg het om want na deze 1-0 voorsprong stonden de mannen van Bruchterveld even te slapen en kon SVZW vanaf de aftrap profiteren.
De bal werd snel naar voren gespeeld en ze wisten de 1-1 gelijk vanaf de aftrap binnen te koppen.
De overige minuten van de eerste helft verliepen aardig, beide kanten hadden kansen. In de slotfase werd Gijs Odink op de rand van de 16 gevonden, hij nam de bal op de slof en hij wist de bal strak in de kruising te krijgen, 2-1 voor Bruchterveld.
Dit was dan ook de ruststand.

Tijdens de rust werd Jonne Lambers gewisseld voor Nick Ros. Het spelbeeld van de tweede helft was vergelijkbaar met de eerste helft, beide teams hadden kansen maar beide teams wisten hier niet van te profiteren.
Uiteindelijk wist SVZW een penalty te versieren, maar deze werd door een goede redding van Kevin op de Haar niet benut.
Martijn Meijerink en Senna Veneman kwamen het veld voor René Potgieter en Berjan Altena.
Na nog wat kansen aan beide kanten bevond SVZW zich in een kansrijke positie met een vrije trap rond de 16.
De vrije trap werd om de muur heengedraaid en stuiterde net buiten het bereik van keeper Kevin Op de Haar die de bal niet meer stoppen kon, 2-2…
Na nog een aantal 1 op 1 kansen en meerdere corners werd het net helaas niet meer gevonden.

De uiteindelijke eindstand is dus 2-2, beide teams gingen met 1 punt naar huis.

Auteur: Senna Veneman

18 maart 2023: Bruchterveld 2 – Be Quick’ 28 2

Waar vorige week de wedstrijd werd afgelast wegens sneeuw, kon je precies zeven dagen later in perfecte weeromstandigheden voetballen. Zestien graden en overwegend zon.

We hadden vandaag een nieuw gezicht bij ‘t Twidde; Hugo Borst. Hij begon in de basis en liet meteen zien dat hij een aardig balletje kan trappen.
De eerste helft ging het gelijk op qua veldspel, op sportpark de Noppenweide. De grootste kans van de eerste helft was voor Bruchterveld, namelijk door het maken van een goede combinatie aan de zijkant kwam de bal voor het goal, helaas werd deze op het nippertje naast geschoten.

De tweede helft kwam Be Quick wat beter aan het voetballen toe en werden ze gevaarlijker, dit resulteerde dan ook in de 0-1 voorsprong. De spits kwam voor de bal en tikte deze van dichtbij binnen. Bruchterveld moest beter aan het voetballen toekomen, dit lukte mondjesmaat. Via een goede lange bal van de Jonne Lambers van Bruchterveld kwam er een schittert doelpunt aan van Niels Lubbers. Hij controleerde de bal uit de lucht en ging de verdedigers voorbij als pionnetjes en ronde keurig af met een lob, dit zorgde er voor dat de tussenstand 1-1 werd. Alles was weer mogelijk! Bruchterveld werd teruggedrukt door Be Quick en het lukte hierdoor niet meer om gevaarlijk voor het goal van de tegenstander te komen. Dit resulteerde in een prachtige goal van Be Quick. Hun beste man van het elftal schoot de bal uit de lucht achter de kansloze Kevin. De laatste 10 minuten braken aan van deze spannende wedstrijd. Er kwamen geen echte kansen meer en Kevin had nog een paar reddingen in huis, dit resulteerde jammer genoeg niet in de gelijkmaker waardoor deze wedstrijd verloren ging voor Bruchterveld.

Volgende week mag ’t Twidde een reactie laten zien en er voor zorgen dat er een resultaat wordt geboekt op bezoek bij CSV’28 2.

Auteur: Martijn Meijerink