Scheidsrechters zijn een onmisbare schakel in de duizenden voetbalwedstrijden die er wekelijks in Nederland worden gespeeld. Elk weekend staan er ruim 30.000 amateurscheidsrechters op de voetbalvelden en in de zaal. Zij zorgen ervoor dat wedstrijden eerlijk gespeeld worden door een juiste toepassing van de regels. En dat draagt bij aan het plezier en de kwaliteit van voetbal. Amateurscheidsrechters fluiten uit liefde voor de sport en doen dit op vrijwillige basis, maar krijgen daarvoor niet altijd de waardering.

Met de Scheidsrechter van het Jaar Awards vragen de KNVB en ARAG aandacht voor het beroep scheidsrechter en geven zij de scheidsrechters het platform dat ze verdienen. De rol van de scheidsrechter op het veld is enorm belangrijk als het gaat om spelplezier, toepassing van de regels en voorkomen en oplossen van conflicten.

Om te stemmen op jou favoriete club scheidsrechter volg deze link:

Ruben Rolfes is een van de mogelijke keuzes, laten we hem helpen om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen!!