HHC 4 – Bruchterveld 2, 0-1 (0-0)

Zaterdag 8 Oktober 2022
Peters Bouwmaterialen Arena
Scheidsrechter: Dhr Bouwhuis

Assist: René
Doelpuntenmaker: Milan, 90+1

Na 2 wedstrijden tegen voor ons onbekendere tegenstanders mochten we vandaag aantreden tegen het vertrouwde 4e team van HHC op de Boshoek. Een tegenstander met veel ervaren en geslepen spelers die samen met een aantal jonkies verzorgd voetbal op de mat leggen.
Vaak was het geval dat we verdienstelijk meededen maar toch aan het einde van de wedstrijd met lege handen stonden…. Hoe anders zou dit vandaag zijn.

Het verdienstelijk meedoen was de 1e helft wel van toepassing. Al lag het niveau ook niet bijster hoog.
Van beide kanten werd met tijd en wijle slordig gespeeld en dit leidde tot een paar kansjes over en weer waarbij vooral Kevin een paar keer goed gepositioneerd stond.
De 2e helft was het spelbeeld beduidend beter, alleen was het wel HHC dat aandrong door met name het inbrengen van een pijlsnelle en behendige linksbuiten.
Er werd hard gewerkt door het hele team en we gingen voor elkaar door het vuur. Verdedigend werden we veelal teruggedrongen maar we stonden goed. Wel moesten we wat schoten toelaten waarbij Kevin, paal en kruising ons hielpen.
Wijzelf kregen countermogelijkheden, helaas resulteerde dit niet in hele grote kansen behalve dan dat Martijn nog oog in oog stond met de keeper. Helaas was de mix van besluiteloosheid en een stroef veld waarschijnlijk debet aan het vergeten te scoren.
Waar HHC naarstig op zoek was naar de 3-punter dachten wij vrede te hebben met een gelijkspel, ware het niet dat aan het einde van de wedstrijd de ruimtes op het veld groter werden en wij nog een keer naar voren schoven. Een aanval die uiteindelijk zou leiden naar onze eerste veldgoal dit seizoen en daarmee ook de eerste 3 punten.
Eerlijk is eerlijk, niet verdiend, een gestolen overwinning, maar wat smaakten de biertjes tijdens onze traditionele HHC-uit stapavond heerlijk.

Komende zaterdag 15 Oktober spelen we thuis een zware pot tegen Be Quick ‘28 2 om 12:00 uur.
Als we weer bereid zijn voor elkaar te werken dan kunnen we het iedere tegenstander in deze 2e klasse lastig maken.

Auteur: Bas Waterink