Na de blamage vorige week tegen PH Almelo moest er vandaag een goed resultaat worden geboekt op sportpark de Noppenweide. We begonnen de wedstrijd met veel veranderingen ten opzichte van vorige week: geen publiek, andere spelers, andere instelling.

We begonnen aan de wedstrijd door druk te zetten op de tegenstander, dit lukte aardig en SCD kwam moeilijk aan voetballen toe, het was direct duidelijk dat Bruchterveld vandaag de 3 punten in eigen huis moest houden. In de eerste helft stond het 1-0 voor Bruchterveld door een strafschop benut door Bas (zie video onder). SCD kwam via fouten van Bruchterveld een aantal keer in de wedstrijd alleen voor de keeper maar deze werden allemaal gestopt door Koen. In de rust was het enige wat we ons zelf konden verwijten dat het nog maar 1-0 stond, we hebben een aantal goede mogelijkheden gehad maar deze gingen er helaas niet in.

De tweede helft is begonnen en in de 65 minuut werd het eindelijk 2-0 door een goede aanval met een goede voorzet kon Bas de 2-0 binnen schieten. SCD kwam via de counter er nog een paar keer door dit waren goede kansen maar die benutten zij niet.

Al met al een dik verdiende overwinning voor Bruchterveld. Volgende week een uitwedstrijd tegen HHC Hardenberg 4, hopelijk kunnen wij deze lijn doortrekken.

Auteur: Martijn Meijerink