Afgelopen zaterdag 28 september mocht het ’t Twidde de tenues weer aantrekken ditmaal tegen Den Ham 3. Den Ham 3-uit is voor ’t Twidde nooit een makkelijke middag zo ook vandaag niet. Een stevige wind een nat en daardoor ook een heel snel kunstgrasveld.

De wedstrijd begint wat onrustig en in de eerste 10 minuten maakt ’t Twidde veel fouten met verkeerde passes die makkelijk onderschept worden door de spelers van Den Ham, waardoor er een spits van Den Ham gevaarlijk in het strafschopgebied van Bruchterveld kan komen maar weet Frank met een sliding nog net een schot op het doel tot een corner weet te verwerken.Na het onrustige begin krijgt het ’t Twidde toch ook een 1ste doelpoging met een afstandsschot dat over gaat.

In de 25e minuut een overtreding van Den Ham waardoor wij een vrije trap krijgen rond de 25 meter,mooie afstand voor Rik Lenters (het kanon) om een poging te wagen en deed zijn naam eer aan want zijn poging gaat snoeihard op de kruising en vervolgens de rebound van Marco van Laar met een kopbal via de lat over helaas. Na een half uur spelen een voorzet van rik op bas alleen kan Bas er net niet bij om de bal tegen de touwen te schieten, de rest van de eerste helft geen echte kansen meer voor beide ploegen dus aan de thee.

het begin van de 2de helft begint rustig en voor beide ploegen de eerste minuten geen kansen tot de 60ste minuut als de ingevallen Niek Huisjes een goeie bal geeft op bas die net voorlangs schiet. In de volgende 15 minuten geen kansen op goal mede opdat de steekpasses van beide teams te hard zijn vanwege het snelle kunstgras dat ook snel blijft vanwege de kleine regenbuitjes die er zowel in de 1ste als 2de helft vallen.Maar dan een grote kans voor Den Ham met een schot laag in de hoek wat door Koen nog net op de lijn kan worden gekeerd 1 centimeter verder en het was een doelpunt voor de Den Ham werd mij later door Koen zelf verteld daar kwamen we dus goed weg.

In de 80ste minuut nog een kans voor ons als Max een bal goed teruglegt vanaf de zijkant van de zestien om Marco van Laar die met links uithaalt maar de keeper er goed zit.Een paar minuten later speelt onze keeper gevaarlijk onze verdediger in die daar nog niet klaar voor was en de spits van Den Ham onderschept de 1 tegen 2 gaan ze op Koen af, de ene spits legt hem breed voor de ander in de zestien maar die maait volledig over de bal heen waardoor Koen niet in actie hoeft te komen gelukkig.Daarna gaan wij nog volledig voor de 3 punten met een goeie bal op Gijs die goed uithaalt maar de keeper van Den Ham is weer attent en red knap met de voet.We krijgen via Max nog een klein kansje maar die schiet over.

0-0 de eindstand en gezien de kansen aan beide kanten een terechte uitslag. De volgende wedstrijd spelen wij thuis tegen Lutten 2 om 12:30.

Scribent: Marco Huisken