Alweer de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, of volgt er toch nog een toetje?
Lemele uit, altijd lastig…..  Die blamerende thuiswedstrijd zit nog vers in het geheugen.
Tijden veranderen. Destijds zat Bruchterveld niet goed in haar vel en verloor onnodig veel dure punten. Nu zit het weer in een positieve flow.  De vierde plaats in de stand levert nacompetitie op, maar Wijthmen zit op het vinkentouw. Puntenverlies kan daarom fataal zijn.

Onder leiding van arbiter Van Ark was het Lemele dat uit de startblokken schoot. Al in minuut twee werd een voorzet door Yoran Bakhuis maar net naast getikt. De gasten waren gewaarschuwd, en die personen tellen voor twee.
Vanaf dat moment namen de Tricolores het heft in handen gaven ook niet veel meer weg.
Na vijf minuten kwamen de gasten op voorsprong. Luc Roeleveld kegelde na een corner de bal snoeihard in de rechter benedenhoek. Prachtige goal maar assistent Holsappel kon ’t niet waarderen en stak de vlag op. Buitenspel?  Niemand had dit waargenomen, maar de betweterige Van Ark nam ’t signaal nog over ook….
Amper twee minuten later kon Luuk Benjamins alleen op Ruan Weelink af gaan, maar zijn schuiver verdween in het zijnet.  Niet getreurd, de volgende kans was al in de maak.  Lesley op de Haar krulde de bal schitterend om alles en iedereen, maar helaas niet lángs maar óp de paal.
Na zo’n twintig minuten weer een corner en de rebound was dit keer voor Jarno Otter die van dichtbij snoeihard de onderkant van de lat raakte. Weer geen goal en concurrent Wijthmen stond ondertussen voor tegen ’s Heerenbroek.
Even later blesseerde doelman Weelink zich aan z’n enkel en kon niet verder. Hij werd vervangen door een veldspeler, die het overigens zeer goed deed.
Bruchterveld ging nog naarstiger op zoek naar de bevrijdende treffer, maar verder dan een paar afstandsschoten kwam men niet.
Bij rust een toch wel enigszins tegenvallende 0-0, ondanks dat er best wel goed gespeeld werd. En met de 2-1 voorsprong van Wijthmen betekende dat geen nacompetitie voor de Bruchtervelders.

Na de pauze gingen de gasten verder waar ze gebleven waren. En dat leverde al snel resultaat op. Een gekraakt schot van Op de Haar werd door Niels Lubbers met een tip-in binnen gewerkt, 0-1.
Dit werkte bevrijdend en even later omzeilde Op de Haar de buitenspelval inclusief de keeper en tikte uit een lastige hoek de 0-2 binnen.
Na een klein uur spelen schoot Niek Dijk via de handen van de keeper op de lat, maar de rebound werd binnen geramd door Op de Haar, 0-3 en wedstrijd definitief beslist.
Hierna kon Keuken nog drie wissels inbrengen, van wie Gijs Odink nog een mooie kans kreeg, maar de “keeper” redde opnieuw prima.
Zo bleef het bij een volkomen verdiende 0-3 overwinning en is de nacompetitie bereikt.  Een prima prestatie die na een wat wisselvallig seizoen toch nog een toetje oplevert.

De eerste tegenstander daarin op zaterdag 1 juni is sv Zalk, de nummer 12 uit 3C.
De winnaar van dit duel speelt op 8 juni op neutraal terrein tegen DKB’44 voor een startbewijs in de 3e klasse volgend seizoen.

Voor de supporters zal er een bus rijden naar Zalk.

Opstelling:
Huisjes;