Zaterdag 16 februari stond de wedstrijd tegen Vroomshoopse Boys 3 op het programma. De heenwedstrijd werd beslist door individuele fouten van onze kant. Onze taak om dit vandaag recht te zetten tegen de huidige nummer 3 van de competitie.

Met een heerlijk zonnetje in de lucht begonnen we slordig aan de wedstrijd. We wisten niet goed waar we de bal heen moesten spelen en veel ballen kwamen niet aan. Vroomshoop begon iets beter door direct een aantal schoten af te vuren op Koen zonder dat hier heel veel gevaar uit kwam. Na een half uur voetballen kwamen we wat beter in de wedstrijd, we kregen ook wat kansen die er wel in konden maar die goed werden gepakt door de keeper van Vroomshoop. In minuut 40 zag Gerjon, linkshalf Jarno vrij staan en gaf een pass die precies op maat was. Hij maakte een mooie actie om de verdediger te omspelen en zag Guus helemaal vrij staan in het centrum die de bal in het netje legde voor de 0-1! Dit was tevens de ruststand.
De 2e helft komen we iets meer aan het voetballen toe, we creëren veel kansen maar weten deze niet te verzilveren tot de 60e minuut. Na een afgeslagen aanval van Vroomshoop onderschepte Jonne de bal en zag Max de diepte in sprinten. Met een afgemeten steekbal op Max, die daardoor alleen voor de keeper verscheen schoot keurig de bal binnen voor de 0-2! Na de 0-2 begon Vroomshoop aardig aan te dringen en kregen ze nog de nodige kansen, maar deze werden niet afgerond. Er waren nog een aantal discutabele beslissingen van de scheids die in ons voordeel uitpakte. De quote van het weekend van doelpuntenmaker Max: “Je kan hem geven, maar ook niet.”
Het Twidde neemt verdiend de punten mee uit Vroomshoop en kan toe werken naar de volgende competitiewedstrijd om 9 maart tegen Den Ham.