Na een matige start kon Bruchterveld het koploper HTC knap lastig maken, maar aan het eind leverde dat helaas geen punten op.

Vorige week hield Bruchterveld tegen DKB de hele wedstrijd een hoog niveau vast. Nu begon het onbegrijpelijk slap en warrig. HTC is niet voor niets de ongenaakbare koploper (nog steeds niet verloren) en pakte vanaf het begin het initiatief. Al binnen een minuut had het een voorsprong kunnen nemen, maar de spits schoot slap in.  In de tegenstoot schoot Op de Haar net over.
Een onstuimig begin dus, dat beloofde nogal wat. Na 9 minuten opnieuw HTC dat gevaarlijk was, het waren Huisjes en Nijman die gezamenlijk ternauwernood redding konden brengen.
Meteen daarop kreeg Op de Haar de bal cross aangespeeld, zijn dropkick ging helaas hoog over.
Maar HTC was duidelijk de betere ploeg in het begin. Met een zeer gevaarlijke Pelleboer op het middenveld en een snelle voorhoede.
Zo ontstond ook de 0-1. Het was de rechtsbuiten die Nick Ros te snel af was en zijn voorzet werd maar half weggewerkt. Martin Pot schoot de bal onberispelijk achter Huisjes.
Rond de 20e minuut kwam Bruchterveld goed weg toen Pot de paal raakte en de rebound niet benut kon worden.
Toch kwamen de Tricolores op gelijke hoogte. Niels Lubbers werd op 25 meter van het doel aangetikt. Arbiter Brouwer, die een zeer degelijke pot floot, besloot tot een vrije trap. Op de Haar belaste zich hiermee en gekegelde de bal als een streep achter de kansloze HTC keeper.
Helaas voor de thuisploeg duurde de voorsprong niet lang.
Pelleboer was zoals gezegd erg op dreeef en was ook de aanleiding tot de 1-2. Hij kon slechts gestopt worden ten koste van een overtreding. De vrije trap werd achter de Bruchterveld defensie gelegd en daar dook Jeroen pap op, die bal over de twijfelend uitgekomen Huisjes kopte.
Net voor rust toch nog dé kans voor Luc Roeleveld op de gelijkmaker, maar hij wist de perfect afgelegde bal van Op de Haar niet binnen te schieten.
Vlak voor rust moest Pelleboer geblesseerd het veld verlaten, hiermee verdween veel gif uit de HTC aanvallen. De 1-2 ruststand was wel verdiend, maar niet nodig geweest.
Na rust kwam de logische wissel Benjamins voor Lubbers. Meer snelheid tegen de harde wind in. Van zijn voet kwam direct na de rust ook een goede voorzet, het doorkoppen van Maikel Ros, maar opnieuw was de inzet van Roeleveld niet wat we van hem gewend zijn.
De wedstrijd kon nu alle kanten op. HTC was veel minder gevaarlijk dan voor rust, al ging een harde kopbal nog net naast.
Met nog een half uur op de klok moest Otten zich laten vervangen door Altena. Het uitvallen van de captain was toch wel een aderlating. Even later kwam ook Odink er als extra spits nog bij voor Dijk.
Zijn optreden duurde helaas niet lang, een verdraaide knie zorgde voor een trieste voortijdige afgang. Bruchterveld wilde nog wel en speelde va-banque, maar kwam steeds minder voor het HTC doel. Sterker nog, in een counter was het de rechtsbuiten die na een fraaie solo de wedstrijd in de 88e minuut in het slot gooide, 1-3.
Toch werd het nog heel even weer spannend, toen de HTC keeper in blessuretijd een hoge bal niet klem kreeg en Benjamins de bal binnen schoof, 2-3.
Meer kansen ontstonden er echter niet meer, zodat de HTC-ers konden juichen toen Brouwer voor de laatste keer floot deze middag.
Al met al wel een terechte overwinning voor de koploper, omdat het een erg degelijke ploeg is met een prima voorhoede, met aandrijver Pelleboer op het middenveld én omdat Bruchterveld verzuimde de gecreëerde kansen te verzilveren.

Komende zaterdag 15 december gaan de Tricolores op bezoek bij Wijthmen en op 22 december komt SC Lemele nog naar de Noppenweide. Ivm het Protos Weering zaalvoetbaltoernooi (’s avond om 18:00 uur in de Beek, Hardenberg) wordt deze wedstrijd om 12:30 uur gespeeld.

Opsteling:
Huisjes;