HHC 7 – Bruchterveld 1 (1 – 1) 4 – 5
Woensdag 8 november 2017
19.30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: Richard Hultink

Spelers: Bernard Geertman (doel), Harold Muis, Gerjon Otten, Martin Otter, Harry Bolks, Klaas Pullen en Gert Nijeboer

Coach: Tinus Valkman

Scoreverloop: 15e min 0-1 (Harold), 18e min 1-1, 25e min 1-2(Martin), 28e min 2-2, 30e min 3-2, 33e min 3-3(Harold), 41e min 4-3, 45e min 4-4(Gert), 47e min 4-5 (Harold)

Een primeur in de historie van het zaalteam van Bruchterveld. Het was namelijk onze eerste wedstrijd in de nieuwe sporthal De Slag, aan de sportboulevard in Hardenberg. Er waren echter ook zorgen want wie gaat bijvoorbeeld fungeren als coach. Gelukkig was daar Tinus op de tribune die deze taak op zich nam. Wie we liever niet met krukken op de tribune hadden willen zien zitten was Henri Eggengoor. Het zou nog wel eens een hele kluif kunnen worden om de 3 punten binnen te halen door het missen van ons vaste aanspeelpunt in de spits. Dat werd in het begin van de wedstrijd ook gelijk duidelijk want het team speelde erg onwennig door het missen van Henri en het bleef vooral veel verdedigen en afwachtend spelen. Toch kwamen we op voorsprong door een prachtige goal van Harold die 1 op 1 voor de keeper uiterst koel bleef. Lang konden we niet van de voorsprong genieten want een paar minuten later kwam HHC al weer langszij. Na de rust bracht Martin ons weer op voorsprong na goed voorbereidend werk van Harold. Maar net als in de eerste helft was het snel daarna weer gelijk. Hierna kwam HHC 2 keer op voorsprong ( 3-2 en 4-3) en leek het erop dat we tegen onze eerste nederlaag aan gingen lopen. Toch zat voor HHC het venijn in de staart en konden we in de laatste 5 minuten via goals van Gert en wederom Harold de volle winst toch nog te pakken. Dit werd natuurlijk uitbundig gevierd. Ook de kantine van de sporthal werd nog even uitvoerig gekeurd en uiteindelijk goed bevonden.