Hardenberg’85 2 – Bruchterveld 6 – 4 (2 – 2)
woensdag 3 mei 20.00 uur uurDe Beek Baalderveld
scheidsrechter: Elia uit Enschede

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Gert Nijeboer, Henri Eggengoor, Tim van der Veen, Gerwin Stegeman, Jan Pullen en Fons Ramaker

Technische staf: Tinus, Wim, Bernard, Harry (foto’s) en Marcel (vanaf tribune)

Scoreverloop: 8 e min Henri 0-1, 16e min Fons 0-2, 18e min Hberg 1-2, 22e min Hberg 2-2, 31e min Hberg 3-2, 34e min Hberg 4-2, 35e min Fons (strafschop) 4-3, 37e min Hberg 5-3, 46e min Gert 5-4 en 48e min Hberg 6-4.

Een ongeslagen reeks van elf wedstrijden dat wilden wij dolgraag voorzetten maar dat is helaas ten einde gebracht door concurrent Hardenberg’85 2. Wij hadden nog altijd zicht op de derde plaats maar dan moest er wel gewonnen worden. Na een fantastische reeks wedstrijden gingen we vol vertrouwen de wedstrijd in. Na 16 minuten spelen stonden wij dan ook op een mooie 2-0 voorsprong. Hierna speelden we niet al te best en nog voor de wisseling van speelhelft kwamen de blauwhemden op gelijke hoogte.Toen wisten we het eigenlijk al dat het bijzonder moeilijk zou worden want Hardenberg speelde goed en wij waren futloos zo kwam het een beetje over, het lukte gewoon niet. Hardenberg had de wedstrijd onder controle en counterende zo naar een verdiende 6-4 overwinning. Fons Ramaker maakte zijn debuut en deed dit niet onverdienstelijk, hij scoorde twee keer waarvan eentje uit een strafschop a la Neeskens. Scheidsrechter Elia zal op de terug weg naar Enschede wel gedacht hebben wat deed ik in vredesnaam hier in Hardenberg, hij hoefde maar drie keer te blazen en dat was voor een strafschop, het beginsignaal en het eindsignaal, dat had Wim Otten ook wel kunnen doen. Woensdag 17 mei spelen wij onze laatste wedstrijd van het seizoen om 19.00 uur in De Beek te Baalderveld tegen Marienberg. Gelijkspel is voldoende om de vierde plaats te behouden.