Bruchterveld 1 – ZVO Herberg 7(Ommen) 7-3 (2-2)
Woensdag 4 oktober
21.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: Bert Looms uit Almelo

Spelers: Bernard (doel), Gert (C), Harry, Henri, Martin, Harold en Tim
Coach: Wim Otten

Scoreverloop: 1e min 0-1, 4e min Henri Eggengoor 1-1, 23e min Henri Eggengoor 2-1, 24e min 2-2, 28e min Martin Otter 3-2, 29e min Henri Eggengoor 4-2, 36e min 4-3, 42e min Henri Eggengoor 5-3, 44e min Henri Eggengoor 6-3, 46e min Henri Eggengoor 7-3

Het is ZVO dat letterlijk uit de startblokken schiet, wanneer ze in de 1e minuut met een hard schot op 0-1 komen. Gelukkig weet onze doelpuntenmachine Henri al snel de gelijkmaker binnen te schieten. Daarna gaat de wedstrijd gelijk op, we krijgen wat kansen en ook ZVO probeert het met afstandsschoten. Wanneer de rust lonkt weet Henri zijn tweede van de avond tegen de touwen te schieten. Helaas kunnen we de voorsprong niet vasthouden en moeten we voor rust al de gelijkmaker incasseren.
In de rust steken we de koppen figuurlijk bij elkaar en peppen we elkaar wat op. Er worden hier en daar wat tactische clichés besproken, daarmee hopen we de winst naar ons toe te trekken in de tweede helft.
Die tweede helft begint lekker als Martin na drie minuten de 3-2 langs de keeper prikt. Een minuut later is Henri bang dat hij zijn topscoorderstitel kwijt raakt, dus jaagt hij de 4-2 tegen de touwen. Het wordt nog even spannend wanneer ZVO in de 36e wederom via een afstandsschot de bal lang Bernard weet te krijgen. We herpakken ons en blijven goed verdedigen, zodat ZVO geen uitgespeelde kansen kan creëren. Zelf kunnen we redelijk wat kansen creëren, maar weten die helaas niet te verzilveren.
In de 42e minuut maakt Henri een eind aan de illusies van ZVO en schiet de 5-3 binnen na een goede loopactie van Tim. Nu is het verzet wel gebroken en kunnen we uitlopen naar een 7-3 eindstand. Het laat zich raden wie de laatste 2 doelpunten heeft gescoord (tip: zie scoreverloop)
Na het douchen konden we, onder het genot van een Texelse Skuumkoppe, terug kijken op een goede en degelijke wedstrijd. Hierdoor treden we 23 oktober met goede moed de volgende tegenstander tegemoet. We spelen dan in de Carrousel in Ommen tegen ZVO Herberg 6. Komt allen!