Bruchterveld 1 – Dedemsvaart 2​ 6-5 (2-2)
Woensdag 1 november 2017
21:00 uur in Sporthal De Meet
Scheidsrechter: dhr. Wessels (Ommen)

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Harold Muis, Gerjon Otten, Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Martin Otter en Gert Nijeboer

Scoreverloop: 1e min 1-0 (Tim), 6e min 1-1, 22e min 1-2, 24e min 2-2 (Tim), 27e min 3-2 (Henri), 28e min 3-3, 29e min 4-3 (Henri), 31e min 4-4, 45e min 5-4 (Henri), 47e min 6-4 (Henri), 50e min (6-5)

Op de 1e woensdag van november moesten we aantreden tegen Dedemsvaart, voor ons (en ook voor onze eigen “De Voarter” Martin) een onbekende tegenstander, maar gezien hun resultaten waren we gewaarschuwd. Nou van onderschatting was zeker geen sprake, echt alles werd uit de kast gehaald om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. De technische staf werd maar liefst uitgebreid tot 4 man; Bernard, Klaas, Wim en Harry kwamen met een diep doordacht tactisch plan, een uitgekiend wisselschema en een peptalk. Vervolgens namen zij plaats op de bank om de lijnen uit te zetten.
Wij begonnen scherp aan de wedstrijd. Al in de 1e minuut haalde Harold op snelheid de achterlijn en zijn sublieme voorzet werd koelbloedig afgewerkt door Tim. Dedemsvaart was wakker geschud. Er volgde een periode van voorzichtig aftasten met enkele kleine kansjes aan beide zijden. Dedemsvaart herstelde zich goed en kwam zelfs op een 1-2 voorsprong. Wij moesten alle zeilen bijzetten en scherp blijven want Dedemsvaart bleek een tegenstander van formaat. Wouter werd een aantal keer danig op proef gesteld maar hij hield zijn doel keurig schoon. Net voor de wisseling van helft kwamen wij langszij via een goal van Tim.
In de 2e helft kwamen wij al vrij snel op een 3-2 voorsprong via een goal van Henri. Helaas maakte Dedemsvaart snel weer gelijk, maar wij lieten het er niet bij zitten en bleven aandringen. Dit resulteerde opnieuw in een voorsprong die wij wederom vrij snel weer weggaven. Een paar minuten voor tijd leek de ban gebroken toen Henri vrij snel achter elkaar 2x scoorde en wij op een veilige 6-4 voorsprong kwamen. Het werd nog wel 6-5 in de allerlaatste minuut, maar toen vond scheidsrechter Wessels het welletjes en floot af.
Met een uitermate tevreden staf werd er nog even nagepraat in de kantine van De Meet onder het genot van een Veltins of Texels Skuumkoppe. Wij kwamen tot de conclusie dat het een zeer spannende pot was geweest, dat de punten zwaar bevochten waren en dat Dedemsvaart nog wel punten gaat pakken in deze klasse.