Zaterdag 29 april mochten de tricolores van het Twidde weer de weide in. Op ”gewoon” gras nog wel”. De tegenstander is een bekende, HHC 4, met vele vedettes inclusief oude bekende Gerjan Wanders.

De wedstrijd begon flitsend, HHC kwam goed uit de startblokken en met veel balbezit zette het Bruchterveld onder druk. Toch resulteerde dit niet in grootte kansen. Na 20 minuten kwam de 1e grootte kans, die ze in de schoot geworpen kregen van de scheidsrechter. Gerjon raakte de bal met het bovenbeen waarnaar Koen de bal oppakte, scheidsrechter vond dit een terugspeelbal. Het buitenkansje werd alleen niet benut door HHC. De rest van de 1e helft waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd en zonder grote kansen was een 0-0 ruststand logisch.

De 2e helft begon het wedstrijdbeeld weer hetzelfde HHC meer balbezit zonder grote kansen. Wel kwamen er verse krachten in bij Bruchterveld. Onder andere Daan Visser en Max Smit, die beide een zeer behoorlijke wedstrijd speelden. Max die links voor werd geposteerd, liet duidelijk zien dat hij er zin in had en maakte het de restback erg lastig. Dit zorgde er ook voor dat Bruchterveld meer aan het voetballen kwam. Rond de 70e minuut kreeg Bruchterveld de vrije trap mee, hier wist Guus ter Steege wel raad mee, zie het resultaat hieronder:

1-0 dus.

Na het doelpunt zette HHC meer aan om een doelpunt te maken.  Een aantal diepe ballen werden goed onderschept door de scherpe goalie Koen. Al was er nog wel bijna een doelpunt in de 90e minuut, na een goede voorzet kopte Offringa de bal op de paal, uit de rebound wist het niet te scoren doordat mede spelers elkaar in de weg liepen.

Het liep allemaal goed af voor Twidde, dat door winst veilig is. Volgende week is het de laatste wedstrijd van het seizoen voor Twidde dat het op zal nemen in en tegen Den Ham.