“Al met al heeft het najaar veel in petto voor de Onder-15. Aan de spelers en trainers de taak om zo lang mogelijk mee te blijven doen en wie weet staan wij dan op 26 november rond de klok van 14.30u in Lemelerveld met onze handen in de lucht.”

Bovenstaande is een bericht van de trainers van Onder-15 op 12 oktober jl., waarin zij vooruitblikken op wat komen gaat. Op dat moment was Onder-15 actief op twee fronten: competitie én het bekertoernooi. Op het laatste front strandde Onder-15 na een verliespot tegen SVV’56/Kloostehaar JO15-1. Zoet smaakte dan ook de revanche die werd gepakt in de competitiewedstrijd tegen deze buurclub: 2-1.

Richting de slotfase van de competitie werd ook Langeveen JO15-1 verslagen, zij het wederom met een minimaal verschil: 1-0. Onder-15 verschafte zich hierdoor een luxepositie aan kop van de ranglijst, mede omdat concurrerende teams links en rechts wat puntjes lieten liggen.

Zo kon Onder-15 op 19 november in Slagharen zichzelf tegen de nummer 2 van de competitie JCLE JO15-1 kronen tot heuse kampioen. Of we nou té zenuwachtig en geïntimideerd waren of juist té geconcentreerd waren en té graag wilden winnen, dat weten we niet en is ook niet belangrijk. Feit is dat de onderlinge strijd die middag verloren ging met 1-0. De spelers waren er zichtbaar kapot van, maar wisten ook dat ze beter konden en dat er nog één laatste kans zou komen: Lemelerveld-uit, de laatste wedstrijd van het seizoen.

Op het moment dat Onder-15 begon aan de match in en tegen Lemelerveld was bekend dat JCLE met liefst 20-2 gewonnen had van Hardenberg ’85 JO15-2. Virtueel gezien waren zij koploper met 1 punt meer dan wij. Zouden wij gelijkspelen, dan dwong JCLE het kampioenschap af op doelsaldo (wij +38, zij +69). Mooi of lelijk, één ding was duidelijk; bij winst zijn we kampioen.

De mannen in het veld lieten er, in tegenstelling tot de week ervoor, deze middag geen gras over groeien. Lemelerveld werd niks gegund en Onder-15 liet zien waarom het de terechte kampioen van deze competitie is. Voor het rustsignaal gingen de Tricolores al met 0-3 aan de leiding, door twee goals van spits Thijmen Meijerink en ook aanvoerder Jesse Veltink gaf het juiste voorbeeld. Nadat in de tweede helft de 0-4 gemaakt werd door invaller Jorn Spijkers, konden de bloemen er worden bijgehaald. Na het laatste fluitsignaal kon er daadwerkelijk feest worden gevierd: we zijn kampioen!

Kampioen in een 3e klasse met sterke tegenstanders, zoals het genoemde JCLE, Langeveen en SVV/Kl’haar, maar zeker ook DKB JO15-1. Clubs die veelal een bredere jeugdafdeling hebben en tegen wie wij het ook zeker lastig hebben gehad. Maar het zet het kampioenschap in een nog feller licht. Bovendien zijn er slechts 3 ballen bij ons het het doel geploft (competitie 2, beker 1) en wat aangeeft dat wij verdedigend goed ons werk doen. En verdedigen begint al voorin, hè, vergeet dat niet.

Tenslotte: in de voorjaarscompetitie zullen wij naar alle waarschijnlijkheid (nog) betere ploegen tegen gaan komen en wij hebben daar zin in! Met het kampioenschap als fundering gaan wij verder bouwen aan ons team om er ook het komende halfjaar een succesvol seizoen van te maken.

Sportieve groet,
de Trainpieten