Vandaag was het dan zo ver; de eerste competitiewedstrijd. Nieuwe tegenstanders en een nieuwe klasse waarin we mogen spelen.
De eerste tegenstander is F.C. Ommen 3, zij zijn dit seizoen ook voor het eerst actief in de tweede klasse. Vooraf hebben we gekeken naar de recente uitslagen van F.C. Ommen en hier kwamen we maar op één conclusie uit: hier kon je weinig mee.

Om 12:30 werd er voor het eerst op de fluit geblazen door de scheidsrechter, dit zal vandaag nog een aantal keer gaan voorvallen door de gevallen doelpunten. Bruchterveld begon goed aan de wedstrijd, er volgden een aantal mogelijkheden waar zo maar eens een goal uit had kunnen vallen. Helaas was de eerste tegenaanval meteen raak en zo keken wij onverdiend tegen een 1-0 achterstand aan. Bruchterveld bleef het betere van het spel houden en dit leverde ook de 1-1 op via een penalty. Niet veel later kwam Ommen voor de tweede keer in de buurt van onze goal en dit was wederom raak. We gingen de rust in met een 2-1 achterstand. Hier mochten wij niet van verliezen en we hadden nog 45 minuten om dit recht te trekken.

Zo kwamen we het veld weer op met volle moed, maar helaas stond het geluk niet aan onze kant van het veld. Slordig aan de bal, teveel eilandjes. Dit leverde een 3-1 achterstand op. Met nog een kleine 20 minuten te gaan is natuurlijk nog alles mogelijk. Wij probeerden het nog een aantal keer via de lange bal maar het zat er helaas gewoon niet in. De eindstand werd 4-1 waarbij onze keeper de tweede helft misschien wel de uitblinker is.

Al met al een slechte start van het seizoen. Een goed lesje effectiviteit. Volgende week tegen ZAC is het aan ons om het beter te doen en de punten in Bruchterveld te houden.

Auteur: Martijn Meijerink