Gramsbergen 4 – Bruchterveld 1 4 5 (0-2)

Maandag 9 Januari 22.00 uur 2023
Sporthal De Binder te Gramsbarg’n
Scheidsrechter: Geen official aanwezig

Spelers: Martin Otter, Gerjon Otten, Wouter Huisjes, Henri Eggengoor, Bas Waterink, Arno Godeke, Jarno Otter en Milan Eggengoor

Coach: Klaas Pullen en Bernard Geertman en Gerwin Stegeman en Tim van der Veen

Scoreverloop: 8e min 0-1 (Arno), 11e 0-2 (Arno), 28e 1-2, 37e 1-3 (Henri), 40e 2-3, 40e 3-3, 45e 3-4 (Bas), 46e 4-4, 46e 4-5 (Bas),

22.00 uur aanvang wedstrijd in Gramsbergen, wat wil een voetbalminnend Bruchtervelder nog meer. Half negen op de bank, knikkebollen, in slaap vallen, wakker worden, tas inpakken en met gepaste spoed naar de Binder.

Klokslag 22.00 uur vangt de wedstrijd aan middels een ferme fluit door de ‘lokale’ scheidsrechter. Die overigens een verdienstelijke potje floot. Het spel gaat wat op en neer, het is aftasten geblazen en er doen zich geen gevaarlijke of noemenswaardige zaken voor. Wel valt een scherpe kijker op dat het allemaal wat stroefjes gaat, haastig, slordig en moeizaam zijn wat kreten die de revue passeren. Maar goed, naar een minuut of 8 wordt de wedstrijd door een scherpe counter onzer zijde opengebroken, Arno jaagt de 0-1 tegen de touwen. Niet geheel onverdiend.

Gramsbergen zet relatief vroeg druk en hier profiteren we tot de 8steminuut nauwelijks van. De wedstrijd kabbelt wat voort en we zien hetzelfde beeld, Gramsbergen zet druk, wij zijn slordig en met balverlies van Gramsbergen komen we er meerdere keren in overtal situatie uit. Zonder resultaat althans muv de 8ste minuut en nu ook de 11de minuut. Bam, Arno knapt er weer 1tje tegen de touwen.

Met een te hoge hartslag en te weinig zuurstof in ons bloed blijven we slordig aan de bal, gelukkig redden we het zonder kleerscheuren tot en met de rust.

Bernard en Klaas geven in de rust wat tactische tips en trics met als doel de tweede helft 1 goal erbij te maken en de wedstrijd op slot te gooien.

Na 3 minuten in de tweede helft kon dit goedbedoelde plan de prullenbak in. Bats, 2-1 achter. Je ziet menig Bruchtervelder denken, dit gaat ons niet gebeuren, gelukkig een krappe 10 minuten later skiet onze skutter van weleer de 1-3 in het netje. Over en uit zul je denken, ze zijn mentaal geknakt. Niets is minder waar, Gramsbergen blijft wat druk zetten en heeft succes, binnen de minuut scoren ze 2 keer en wordt het zowaar billenknijpen. Enkele lichte frustraties en wat meer power zorgen ervoor dat we de 3-4 maken, Bas rond een magnifieke aanval koelbloedig af. Ons torenhoge vertrouwen vertelde ons dat we dit nu niet meer weggeven. Je voelt m al wel aankomen, pats boem de 4-4 door Gramsbergen is een feit. Met nog 4 minuten op de klokke geven we nog 1 keer gas en warempel het lukt Bas wederom te scoren 4-5. Dit blijft gelukkig de eindstand, waardoor we 3 punten bij schrijven en voorzichtig weer tegen de middenmoot aanhikken, daar waar we thuis horen.

Al met al is de kop er weer af voor 2023 en kan het alleen maar beter worden. As vrijdag de 13e gaan we verder werken aan onze eenheid en conditie, tegen Turkse kracht uut en in Deemter, zodat we nog beter voor den dag komen de volgende keer.

Ajetooo

Gerjon Otten