Het echte werk ging nu toch echt beginnen. De kraker van de derde klasse-H was toch wel het affichje Oranje Nassau Vr1 – Vv Bruchterveld Vr1. Huidige ongeslagen #1, VV Bruchterveld ging op bezoek bij #2 ON in Almelo. In de schaduw van Erve Asito werd om 3 uur afgetrapt tegen een tot op het bot gebrand ON. Waar het reactie voetbal ons tot op heden nog niet in de steek laatte, kwam de reactie ditmaal te laat / niet en kregen we de deksel op de neus.

Nadat de aftrap was genomen was het als vanouds aftasten van twee kanten. Openingsfases zijn bij ons dan ook vaak leuk voor de neutrale kijken. Het is nog een beetje zoeken en dat maakt ruimte voor een verassing. Zo kregen wij een kansje via Hesther, en liet ON meteen zien wat het in de omschakeling in huis had. De rechts- en linksvoor van ON waren lepe speelsters met een bult snelheid in de benen. In de zesde minuut was het dan ook meteen raak wanneer de linksvoor eerst Linde en vervolgens ook Lotte op snelheid en behendigheid passeert. Laatste obstakel Lara bleek ook weinig moeite te kosten, om de bal vervolgens in het lege doel te schuiven. Dit zorgde er niet meteen voor dat wij wakker waren en ten strijdde trokken richting aanval, nog enkele malen trapten wij in dit countergrapje, maar tot twee keer toe kwamen we ook goed weg. De razendsnelle Iris met haar reddende tackle op de bal, in een al ogenschijnlijk kansloze situatie, verdiend daarbij zeker een eervolle vermelding.

Pas tot een minuut of tien voor de rust duurt het voordat wij een beetje in ons spel lijken te komen. Met een paar bezielde combinaties spelen we hier en daar een medespeler op randje 16 vrij voor de goal, maar in de 16 zelf komt het er nog niet echt van. Ook de sterke keepster van de tegenpartij helpt niet mee. De grootste kansen waren voor Lotte en Hesther. Lotte die uit een corner de bal ter hoogte van de penaltystip de bal voor de voeten krijgt, met haar uithaal was niets mis, maar de Almelose keepster tikte deze met een meesterlijke reactie uit de bovenhoek. Hesther leek op slag van rust te kunnen profiteren van een foutje in de verdediging, maar ook haar schot was niet dodelijk genoeg om de ON doelvrouw te passeren.

Waar wij normaliter na verloop van tijd het spel meestal wel op onze rit kregen, bleef dit nu toch wel uit. Het was voornamelijk voetballen tegen onszelf, want bij velen wilde het vandaag gewoon net even niet lukken. Met frisse moed startte we de tweede helft, maar die frisse moed zakte ons snel in de schoenen toen er, na nog geen 5 minuten in de tweede helft, de 2-0 werd gescoord. Een simpele binnenschuiver, langs de slecht gepositioneerde Lara. De knik leek er wel redelijk in te zitten nu, maar als er na 15 minuten spelen ook nog eens geheel onterechte penalty word gegeven is de maat helemaal vol. Een veel te lang wachtende spits krijgt die ijverige verdedigers om zich heen, en verliest daarbij uiteraard de bal. Dat ze daarbij omvalt is ook geen verassing natuurlijk, maar iedereen was verbaast of verrast toen de scheidsrechter naar de stip wees. Hierna was de angel er wel een beetje uit, er kwam, door wat meer vrij voetbal van onze kant en wat gas terug van ON kant, wat meer ruimte vrij om te combineren en aan te vallen, maar het wilde vandaag gewoon niet lukken. Met de nagels van de ON speelsters in onze armen, dropen wij na 90 minuten van het veld. De ON speelsters waren dolgelukkig met hun overwinning, het winnen van de Champions League leek er niets bij.

Een wedstrijd om snel te vergeten, maar ook hier valt vast een leer uit te halen. Volgende week is het bekerweekend, tijd om de gemoederen weer te bedaren en de koppen weer bij elkaar te steken. Onze bekerwedstrijd tegen Dronten Vr2 is thuis te bewonderen om 14:30, tegelijk met de bekerwedstrijd van het eerste tegen Hatto Heim. Laten we er met zijn allen weer eens een ouderwets mooie voetbalzaterdag van maken.