Bruchterveld 1 – ZVO De Herberg 6​ 1-5(0-3)
Woensdag 31 januari 2018
21:00 uur in Sporthal De Meet
Scheidsrechter: dhr. Halitovic (Deventer)

Spelers: Bernard Geertman (doel), Harold Muis, Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Martin Otter, Harry Bolks, Klaas Pullen en Gert Nijeboer
Coach: Marcel Rolfes en Gerwin Stegeman

Scoreverloop: 2e min 0-1, 11e min 0-2, 23e min 0-3, 37e min 0-4, 47e min 0-5, 49e min 1-5 (Henri)

Op woensdag 31 januari stond de thuiswedstrijd tegen ZVO 6 uit Ommen op het programma. ZVO 6 was niet bepaald een hoogvlieger op de ranglijst, maar wij hadden al gezien dat ze een week eerder maar met 1 doelpunt verschil verloren hadden van titelkandidaat Dedemsvaart. Dus we waren gewaarschuwd.
In de wedstrijd bleek al snel dat het een hele zware dobber zou worden. ZVO kwam al heel snel op voorsprong via een pegel in de kruising. Wij drongen vervolgens wel aan, kregen een paar kleine kansjes, maar waren niet trefzeker. ZVO stond erg goed en verdedigde stug, er was geen doorkomen aan. Mag gezegd worden dat wij ook niet onze beste wedstrijd speelden. Daarentegen was ZVO zeer effectief, ze kwamen op 0-2 en vlak voor het rustsignaal zelfs op 0-3, de bal verdween via de voet van Martin heel ongelukkig in ons eigen doel.
In de 2e helft zetten wij alles op alles, maar de aansluitingstreffer bleef uit. ZVO liet ons komen en vond het prima zo. Ze speelden tot op het randje, en gingen er soms iets overheen. De prima leidende scheids wist daar wel raad mee, maar het hielp ons niets verder. De kansen die wij kregen werden verprutst of tenietgedaan door uitstekende keeperswerk. ZVO liep via snelle uitvallen uit naar 0-5. De wedstrijd was gespeeld. Henri wist vlak voor tijd de spreekwoordelijke eer te redden. De eindstand was 1-5, een kansloze nederlaag. Een wedstrijd om snel te vergeten, volgende keer beter.