Bruchterveld 1​ – Almelo Futsal Combinatie 13 8-6 (4-4)

Woensdag 07 november 2018
19:30 uur in Sporthal De Slag
Scheidsrechter: dhr. N. Halitovic (Deventer)

Spelers: Bernard Geertman (doel), Tim v/d Veen, Henri Eggengoor, Gert Nijeboer, Klaas Pullen en Martin Otter

Coach: Wim Otten

Scoreverloop: 2e min 0-1, 4e min 0-2, 5e min 1-2 (Gert), 7e min. 2-2 (Martin), 11e min 2-3, 12e min 3-3 (Tim), 22e min 4-3 (Martin), 23e min 4-4, 29e min 5-4 (Martin), 31e min 5-5, 37e min 6-5 (Tim), 38e min 7-5 (Tim), 41e min 8-5 (Henri), 47e min 8-6

Wanneer je na 5 wedstrijden 15 punten hebt dan weet je dat je bij de volgende tegenstanders kunt verwachten dat ze zich meer terugtrekken dan normaal. Dat was ook nu het geval, zeker in het begin van de wedstrijd. Rustig afwachtend met 2 uitstekende counters kwam Almelo binnen 4 minuten op een 0-2 voorsprong. Gelukkig wisten Gert en Martin snel tegen te scoren en stond er na 7 minuten al een 2-2 op het scorebord. Ook na de 2-3 in de 11e minuut wisten we direct in de volgende aanval weer tegen te scoren, ditmaal door Tim. Of het kwam doordat de verlichting in de zaal vanaf dat moment op volle sterkte werd gezet zal een vraagteken blijven, maar 10 minuten lang gebeurde er weinig voor beide doelen. Vlak voor rust kwamen uit het niets we toch voor het eerst op voorsprong, een afgeketst schot van Klaas werd door Martin keurig in de hoek geschoten. Echter wat wij al een paar keer hadden gedaan deed Almelo nu ook, in de eerste de beste aanval scoorden ze nog voor rust de 4-4.
Na rust verliep het in eerste instantie een stuk beter voor ons. Martin zette ons op een voorsprong van 5-4 na een prima individuele actie. Met een mooie schaar zette hij de tegenstander volledig op het verkeerde been en schoot de bal prima binnen. Hoewel Almelo nog de 5-5 wist te maken, liepen we daarna binnen 4 minuten uit naar een 8-5 voorsprong door doelpunten van Tim (2x) en Henri. Almelo voerde vanaf dat moment de druk aardig op en we konden niet anders dan tegenhouden maar helaas voor Almelo, Bernard was in bloedvorm en bijna niet te passeren. Vlak voor tijd lukte dat nog 1x en werd het nog 8-6 maar ondanks verwoede pogingen lukte het Almelo niet meer te scoren. Al met al een moeizame overwinning, maar over de hele wedstrijd gezien wel terecht.
Man van de wedstrijd: Bernard