Bergentheim 2 – Bruchterveld 1 4-5 (2-3)
Woensdag 12 april 2017
19.00 uur Mollincksslag Bergentheim
Scheidsrechter: ten Berge uit Almelo

Scoreverloop: 2e min. 1-0, 3e min. 1-1 (Henri), 10e min. 2-1, 16e min. 2-2 (Tim), 20e min. 2-3 (Henri), 28e min. 3-3, 34e min. 4-3, 37e min. 4-4 (Henri) en 48e min. 4-5 (Henri).

Spelers: Bernard (doel), Gerjon, Tinus (C.), Gert, Tim en Henri.
Leiders: Wim en Harry.

Woensdagavond moesten wij aantreden tegen aanstaand kampioen Bergentheim. Althans dat denken zijzelf. Vooraf al enkele geruchten over op handen zijnde festiviteiten tijdens koningsdag, daags na de kampioenswedstrijd ….
Bergentheim trad aan met een flinke selectie van maar liefst negen spelers. Wij moesten het helaas doen met z’n zessen na een drietal late afmeldingen. De tribune in de Mollincnksslag was flink gevuld (nog nooit zoveel volk gezien bij een van onze zaalwedstrijden !!). Een echte Bruchtervelder is echter niet zo snel onder de indruk en dus begonnen we vol vertrouwen aan deze wedstrijd. Gesteund uiteraard door de resultaten uit 2017 waarin we nog steeds ongeslagen zijn (al negen wedstrijden op rij) en de support vanaf de tribune door Marcel en Jeanet!

Bergentheim deelde al snel de eerste tik uit door een vroege treffer. Gelukkig konden we een minuut later alweer gelijk maken. Door goed compact te verdedigen en snel om te schakelen bij balwinst konden we prima meekomen tegen deze moeilijke tegenstander. Na tien minuten lieten ze opnieuw hun klasse zien middels een mooie goal. We gaven echter geen krimp en vervolgden stoïcijns ons eigen plan. Dit werkte, want na ruim een kwartier ronde Tim een goede voorbereiding van Henri bekwaam af (2-2). Vijf minuten voor de rust kwamen we zelfs op voorsprong, toen Henri op karakteristieke wijze wegdraaide bij zijn tegenstander en de verre hoek vond.

In de tweede helft wist Bergentheim de achterstand om te buigen naar een 4-3 voorsprong. En nou door …!, hoorden we. Een echte Bruchtervelder is zoals al eerder vermeld niet zo snel onder de indruk en dus gingen we weer op jacht naar meer succes. Dit lukte in de 37e minuut toen Henri zijn derde van de avond maakte.
Beide teams gingen vervolgens voor de overwinning. Het zoet was echter voor ons. Vlak voor het einde (eigenlijk op z’n Bergentheims dus ..) prikte Henri de 4-5 binnen. Daarna werden de laatste twee minuten vakkundig door ons uitgefrommeld in de uiterste hoek van het veld. Opnieuw een knappe overwinning dus voor het zaalteam.
Theoretisch is zelfs de titel nog mogelijk. Best knap eigenlijk na een zeer moeilijke start van de competitie. De schaal zal waarschijnlijk dan toch wel eindigen in de handen van de groen-witten. Wij richten ons in de laatste wedstrijden nog op de derde plek, wat een zeer goede eindklassering voor ons zou betekenen. We hebben er in ieder geval van genoten om Bergentheim nog even pijn te doen en dat is waar voetbal toch mee begint en eigenlijk altijd om zou moeten draaien: plezier!!!