Zaterdag kon vv Bruchterveld in de uitwedstrijd tegen SVV’56 eindelijk weer aan de bak na de winterstop.
Vol goede moed gingen de Tricolores naar Sibculo, maar een illusie armer terug naar Bruchterveld.

Op sportpark de Dubbeltreffer gingen de gasten goed van start. De ploeg was op Berjan Altena na (ski-koorts) compleet.
Maar het werd al snel duidelijk dat SVV’56 niet van plan was de punten zomaar cadeau te geven.
De openingstreffer kwam echter onverwacht. Op het middenveld ging het mis.
Inde 17e minuut speelde Robbert Reinders tekort terug op laatste man Koen Otten en Gerjon Wind was er als de kippen bij en met zijn snelheid wist hij Otten en doelman Huisjes te verschalken.
Bruchterveld was van slag en slechts drie minuten later kwam het goed weg naa een schot op de lat waarna Huisjes nog net voor de lijn redding kon brengen.
SVV heeft zeker geen wonderploeg maar speelde het spelletje slimmer. Steeds weer werd de oude sluwe vos Henk Schutte gezocht als aanspeelpunt, waardoor er vaak dreiging ontstond.
Bruchterveld kon er geen gevaarlijke aanval tegenover zetten.
Nog voor de rust was er een nieuwe tegenslag toen Koen Otten zich moest laten vervangen door Rob Lubbers, die dit overigens naar behoren deed.
De rust kwam met een 1-0 stand die voor SVV ook iets hoger had kunnen uitvallen.

Na de rust aanvankelijk een ander beeld. Bruchterveld was gevaarlijker en dreigender, maar eenmaal in de zestien gebeurde er weinig.
SVV’56 loerde op de counter, niet zo gek gezien de snelheid die er in de ploeg zit.

Bij een vann die counters, via wederom Henk Schutte, kwam de bal uiteindelijk bij Jan Nijboer die in de 54e minuut de 2-0 kon binnen tikken.
Bruchterveld bleef het wel proberen maar kon geen potten breken. De 3-0 zat er eerder in dan de 2-1.
De resterende 35 minuten duurden voor de Bruchterveld-aanhang lang, erg lang.
Toen de arbiter eindelijk affloot was iedereen het over eens: Een zeer verdiende overwinning voor de gastheren.
Bruchterveld moet de zaken gauw op orde krijgen wil het in deze competitie nog enige rol van betekenis gaan spelen.

Komende zaterdag speelt Bruchterveld om 14:30 een oefenpotje uit bij Kloosterhaar.
Op zat 4 maart komt koploper  FDS op bezoek op de Noppenweide.