Het was 3 december, een tijd waarin cadeautjes worden weggegeven en ontvangen. In de voorbeschouwing werd er nog op aangedrongen thuis tegen vv Hoogeveen toch zeker niet de Sinterklaas te gaan uithangen, toch gebeurde het en de gretige handen van vv Hoogeveen pakten de presentjes met heel plezier en vakkundig uit.

Bruchterveld begon de wedstrijd met een nogal aangepaste defensie. Vanwege schorsing en blessures moeste er liefst drie basisspelers achterin vervangen worden. En dat tegen een vv Hoogeveen dat met een weer fitte en complete selectie de laatste weken erg op dreef is en er lustig op los scoort.
Het was echter alsof dit de Tricolores juist extra kracht gaf. Van meet af aan werd er naar voren getrokken met een gemotiveerde Op de Haar als aangever. Hij zette bas Waterink en Rob Meijerink in de 9e en 11e minuut in goede scoringspositioe, maar de afwerking blijft een probleem.
Hoogeveen was zeker niet de mindere en loerde op haar kansen. Met een snelle Jesse de Haas kwam het er een paar keer gevaarlijk door. Uit een van de hoekschoppen werd de bal van de lijngehaald door Frank Altena.
Beide ploegen schoten daarna een keer in het zijnet. Het was een enerverende pot voetbal waarin doelpunten niet konden uitblijven.
Zo had Waterink de bal van dichtbij onder in plaats van op de lat moeten schieten na een fraaie voorbereiding door Nick Ros.  Hoogeveen zette er ook paar beste kansen tegenover waarbij Wouter Huisjes tot twee keer toe achter elkaar al zijn kunsten mocht tonen.
Met nog vijf minuten op de klok ging Jarno Otter vreselijk de fout in en kon Brian Leepel alleen op Huisjes af, probeerde deze te omspelen en kwam ten val. Wel of geen strafschop? De overigens goed leidende arbiter Wolterink vond van wel. Cadeautje nummer één van deze middag werd feilloos uitgepakt door Guido ten Cate.
De thuisploeg knakte niet en ging door met waarin het de hele eerste helft bezig was, namelijk naar voren spelen. Zo ontstond op slag van de rust de verdiende 1-1. Op de Haar schoot droog binnen via binnenkantje paal na goed afleggen door Waterink.
Nog één moment van opwinding, toen de Haas binnen de zestien onderuit ging, Wolterink zag er echter een schwalbe in.
Een ruststand van 1-1, waar de gastheren op voorsprong hadden moeten staan.

De toeschouwers waren allemaal nog niet eens terug uit de warme kantine, toen Hoogeveen al weer op voorsprong leek te komen. Huisjes kon een hard schot van Linthorst van dertig meter niet vasthouden en de bal caramboleerde via de paal op of achter de lijn. Geen doelpunt oordeelde Wolterink, waar de Tricolores goed wegkwamen.
Het spel werd wat grimmiger, duels op het scherpst van de snede. Twee ploegen die wilden winnen, een wedstrijd waar van alles in zat.  Helaas ook teveel persoonlijke fouten.
Zo ontstond cadeautje nummer twee toen een slippertje van de verder foutlloos spelende Ros op schitterende wijze tot doelpunt werd gepromoveerd door opnieuw de sluwe Ten Cate.
Opnieuw moest de thuisploeg in de achtervolging. Toen echter Rienk van der Veen ook zijn bijdrage aan het Sinterklaasfeest deed en Brian Leepel vrije doorgang richting het doel van Huisjes verleende, leek de wedstrijd beslist (1-3).
Keuken bracht verse krachten met Gijs Odink, Martijn Huisjes en Gerjon Otten en de ploeg gooide alles naar voren. Met name de lengte van Otten was voorin een een constante dreiging voor de blauwhemden.
Zo kopte Otten de bal in de 86e minuut door op Waterink, die koel afrondde. Kan het dan toch nog?
Even later leek een zelfde actie Odink voor de keeper te zetten, maar er zat net een Hoogeveens been tussen. In de laatste seconden van de wedstrijd  was de snelheid van Jesse de Haas weer belangrijk en met een hard en vallend schot bepaalde hij de eindstand op 2-4.

Een wedstrijd die wellicht geen winnaar verdiende, maar op basis van individuele fouten werd beslist in het voordeel van de gasten, die in tegenstelling tot de Bruchtervelders wél effectief met de geboden kansen omgingen. En dat is ook een kwaliteit.
Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit naar SCN dat nu verrassend tweede staat.

Opstelling Bruchterveld:

Huisjes; Ros, Otter (80’ G.Otten), Strijker, F.Altena;  Reinders, Lubbers, Van der Veen (70’ M.Huisjes); Meijerink, Waterink, Op de Haar (65’Odink).